شناسهٔ خبر: 101215 - سرویس استان‌ها

در جلسه شورای مسکن گیلان مطرح شد؛

هماهنگی دستگاه ها در طرح جهش تولید مسکن و توزیع عادلانه ساخت مسکن در شهرها

جلسه شورای مسکن -گیلان استاندار گیلان گفت: طرح جهش تولید مسکن بخش عمده ای از دغدغه تامین مسکن مردم را حل می کند که لازم است همه دستگاه ها برای تحقق این طرح در استان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان) جلسه شورای مسکن استان گیلان به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل راه وشهرسازی گیلان وسایردستگاههای عضواین شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل راه وشهرسازی گیلان ضمن ارائه گزارشی از روند جهش تولید مسکن در استان، از تعیین تکلیف اراضی جهت ساخت مسکن خبر داد.

 در ادامه عباسی استاندارگیلان اجرای طرح ملی مسکن را گام بلند دولت به خصوص وزارت راه وشهرسازی در توزیع وتوازن مسکن عنوان کرد وخواستارهماهنگی همه دستگاهها در اجرای این طرح ملی شد.

وی اولویت ساخت مسکن را مربوط به محرومان و افراد تحت پوشش بهزیستی دانست وبرضرورت توجه به زیرساخت ها تاکید کرد.

 استاندار گیلان با اشاره به محدودیت زمین در استان، خواستار جانمایی صحیح برای احداث مسکن شد و گفت: در حاشیه رودخانه ها، نباید سرمایه‌گذاری احداث مسکن صورت گیرد چراکه برای احداث واحدهای مسکونی در این مناطق، تهدیدها و نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در اجرای طرح جهش تولید مسکن و عدم توقف درآن گفت: برای تامین مصالح ساختمانی، هماهنگی های لازم با سازمان صمت انجام شود و درجایی که نیاز به مصالح داریم نباید صادراتی در این زمینه صورت گیرد.

عباسی هماهنگی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی را برای اجرای طرح جهش تولید مسکن پراهمیت قلمداد کرد وخواستار هماهنگی وتعامل بیشتر دستگاه ها شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت جدی در این طرح گفت: باید از بخش خصوصی مطابق با ابلاغیه قانون جهش تولید مسکن بهره لازم گرفته و مشکلات و موانع در این مسیر برطرف شود.