شناسهٔ خبر: 101226 - سرویس استان‌ها

مدیر پایانه مرزی

۴۹۹ زائر پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان وارد سیستان و بلوچستان شدند

محمدشریف کریمی.jpg مدیر پایانه مرزی ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹۹ زائر پاکستانی عازم اماکن مذهبی قم و مشهدمقدس با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا از طریق این پایانه مرزی وارد این استان شدند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، محمدشریف کریمی مدیر پایانه مرزی ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۹۹ زائر پاکستانی عازم اماکن مذهبی قم و مشهدمقدس با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا از طریق این پایانه مرزی وارد این استان شدند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا ورود اتباع خارجی با ویزای زیارتی و گردشگری را از این پایانه مرزی ممنوع اعلام کرده است اما به دلیل ازدحام خیل عظیمی از زائران مشتاق زیارت اماکن مذهبی قم و مشهد مقدس پیگیری های فراوان از سوی مهندس قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان با مسئولان انجام شد که در نتیجه بعد صدور موافقت نامه های لازم این زوار با رعایت همه دستورالعمل ها نظیر گرفتن تست کرونا در یک بازده زمانی محدود از طریق این پایانه مرزی وارد کشور شدند.
مدیر پایانه مرزی ریمدان با بیان اینکه تردد زائران ورودی و خروجی پایانه مرزی ریمدان به صورت لحظه‌ای و آنلاین رصد می شود، گفت:  با هماهنگی به عمل آمده همکاران ما در این پایانه مرزی بعد از اطمینان خاطر از سلامت مسافران ورودی به کشور با ناوگان اتوبوسی اقدام به جابجایی آنها به چابهار جهت عزیمت به اماکن مذهبی قم شد.
کریمی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی ریمدان در توسعه مناسبات مرزی ایران و پاکستان گفت: این پایانه مرزی ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران دارد و از آنجایی که فاصله آن تا بندر گوادر پاکستان ۹۰ کیلومتر است اتباع کشور دوست و همسایه می توانند از این مسیر به چابهار و سپس از طریق ناوگان زمینی و هوایی به شهرهای مذهبی و مناطق تفریحی و گردشگری ایران سفر کنند.
وی تصریح کرد: با فعال شدن این پایانه مرزی از سال گذشته فرصتی ارزشمند برای ایجاد اشتغال و رونق مبادلات مرزی فراهم شده است.