شناسهٔ خبر: 101261 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بنیاد مسکن برای تامین مصالح و احداث واحدهای طرح نهضت ملی آمادگی کامل دارد/احداث بیش از ۴۹ هزار واحد مسکن شهری توسط بنیاد در سال‌جاری/مقاوم‌سازی ۵۰ درصدی واحدهای مسکونی روستایی و شهری

جلسه بررسی وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام آمادگی کامل بنیاد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بیش از ۴۹ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزارنفر در حال ساخت است که ۲۸ هزارواحد آن مربوط به طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر نیکزاد، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن که امروز ۹ آذر به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، با حضور معاونان وزیر و مدیران کل راه و شهرسازی در مرکز تحقیقات برگزار شد، گفت: مقرر است تا بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها و شهرهای کوچک نوسازی و مقاوم‌سازی کند که در برنامه امسال حدود ۵۰ درصد معادل ۹۶ هزار واحد در مراحل اجرا قرار دارند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: در سال ۱۳۸۴ تنها ۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی و شهری در شهرهای زیر ۱۰۰ هزارنفر مقاوم بودند که هم اکنون این رقم به ۵۰ درصد رسیده است.

نیکزاد تصریح کرد: با اجرای طرح بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزارواحد مسکونی تا ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی افزایش تسهیلات مسکن روستایی را به ۲۰۰ میلیون تومان امکانی مناسب برای مشارکت بیشتر مردم در اجرای طرح های مسکنی بنیاد مسکن برشمرد و اعلام کرد: در خصوص بازسازی‌های سال‌جاری در نقاط مختلف کشور از جمله خوزستان، بندر امام(ره)، سی‌سخت، کوهرنگ، خراسان‌شمالی و هرمزگان مقرر است تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی شوند که تاکنون ۸ هزار واحد به انجام رسیده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد:  بنیاد مسکن در اجرای نهضت ملی مسکن همکاری تنگاتنگی با وزارت راه و شهرسازی دارد و نماینده وزیر راه و شهرسازی در روستاها و شهرهای کوچک است.

وی افزود: بنیاد مسکن هم اکنون ۲۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را در شهرهای کوچک در دست اجرا دارد. همچنین ۱۷ هزار مسکن شهری از برنامه‌های بنیاد مسکن در شهرها در حال احداث است که در مجموع ۴۹ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت در دست ساخت است.

نیکزاد تصریح کرد: چنانچه اسامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد ارایه شود بنیاد بلافاصله کار آماده‌سازی و ساخت را آغاز می‌کند. همچنین همکاری مناسبی بین بنیاد و سازمان ملی در خصوص اراضی وجود دارد و برای تامین مصالح اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن آمادگی کامل دارد.