شناسهٔ خبر: 101272 - سرویس استان‌ها

در هرمزگان صورت گرفت؛

برگزاری چهارمین جلسه شورای اقامه نماز راه و شهرسازی هرمزگان در سال ۱۴۰۰

جلسه شورای اقامه نماز راه و شهرسازی هرمزگان چهارمین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان با حضور مدیرکل،امام جماعت و اعضای شورای اقامه نماز این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، در این جلسه شجاعی دبیر شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی استان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه ترویج و توسعه نماز ارائه داد و گفت: امسال نیز مانند سال های قبل تمام برنامه های ترویج و توسعه نماز طبق تفاهم نامه منعقده با همکاری خوب ستاد اقامه نماز استان اجرایی و در سامانه سجاده بارگذاری خواهد شد.

شجاعی افزود: با توجه به تفاهم نامه بومی سال جاری، اداره کل راه و شهرسازی موظف است تمام برنامه های پیش بینی شده در این تفاهم نامه را از جمله برنامه های بومی و ابتکاری را با همکاری تمام اعضا و ستاد اقامه نماز اجرائی کنند.

دبیر شورای اقامه نماز راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه ، تشکیل شورای اقامه نماز اداره کل، جانمایی و احداث نمازخانه اداره کل،بازدید و تجهیز نمازخانه‌ها، برگزاری نماز جماعت، تجلیل از فعالان حوزه نماز، برنامه‌ریزی دقیق به منظور عدم تداخل برنامه جلسات با وقت فضیلت نماز، تعامل و همکاری دستگاه با ستاد اقامه نماز، برگزاری دوره های آموزشی مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع نماز و اذان، اهدای بسته‌های فرهنگی با موضوع نماز، ارسال حدیث، روایات و عبارات تأثیرگذار از طریق سیستم پیام‌رسان اتوماسیون اداری جهت تشویق همکاران به شرکت در نماز جماعت و... را از جمله برنامه های اجرایی این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

دبیر شورای اقامه نماز اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: بر همه ما تکلیف است که با برنامه ریزی اصولی و رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی، نسبت به اجرا و اقامه نماز جماعت در نمازخانه های اداره کل اقدام نماییم.

این جلسه با بررسی چگونگی تنظیم دستورالعمل فعالیت  در گروه‌های مجازی با موضوع و محتوای نماز ادامه یافت و اعضای شورای اقامه نماز اداره کل به ارائه‌ی پیشنهاد در رابطه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه‌ی نماز پرداختند.