شناسهٔ خبر: 101290 - سرویس استان‌ها

در تشریح اقدامات بهسازی و لکه گیری روکش آسفالت راه های استان عنوان شد:

انجام ۵۱۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت و نگهداری روسازی راه طی سال جاری

روکش آسفالت و بهسازی راههای استان تهران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ، از اجرای ۴۲ کیلومتر میکروسرفیسینگ ، ۹۰ کیلومتر آسفالت گرم و ۳۷۸ کیلومتر درزگیری در سطح جاده‌های پایتخت در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران) حیدر نوروزی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه بهسازی و لکه گیری راه های استان تهران از موج تراشی ۴۵۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی طی ۷ ماه نخست سال خبر داد و اظهار داشت: در محور تهران – فیروزکوه به طول ۲.۶ کیلومتر به صورت آسفالت گرم با تناژ ۳۱۵۲ تن – محور فیروزکوه به سمنان با استفاده از ۱۵۷۶ تن آسفالت گرم اجرای ۳ کیلومتر آسفالت مزمحل شده انجام شده است . وی در ادامه افزود: نگهداری رویه راههای شریانی با دیدگاه استفاده حداکثری با استفاده از لکه گیری هندسی- آسفالت حفاظتی، آسفالت لایه نازک و درزگیری نسبت به بهسازی و نگهداری و افزایش عمر راههای شریانی تلاش خواهد شد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در راستای بهسازی و سطح سرویس مناسب در راه های استان تهران تصریح کرد: در محور تهران – شهریار ۳.۲ کیلومتر لکه گیری هندسی با استفاده از آسفالت گرم و تناژ مصرفی ۲۵۴۰ تن انجام شده است . مهندس نوروزی ادامه داد: در محور رباط کریم – وهن آباد و محور حسن آباد به چرمشهر ۱۱.۷ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت با تناژ مصرفی ۱۸ هزار و ۱۹۰ تن ، محور قدیم تهران – قم حد فاصل شورآباد تا حسن آباد ۱۳.۲ کیلومتر آسفالت گرم در قالب لکه گیری روکش آسفالت با آسفالت مصرفی ۱۵ هزار ۶۳۹ تن انجا شده است.

وی در خصوص اجرای آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزاد راه تهران – قم افزود: تا کنون در قالب این پروژه ۴۲ کیلومترباند آسفالت میکروسرفیسینگ و ۸۲۶۹ کیلومتر درزگیری و با تناژ ۵۵۸۰ تن آسفالت ، در جاده امام رضا ۷.۴ کیلومتر لکه گیری هندسی و آسفالت گرم با تناژ ۷۷۲۴ تن ، در آزاد راه تهران- کرج ۱۳ کیلومتر آسفالت گرم با تناژ ۱۴۳۴۰ تن انجام شده است .که پس از تامین قیر پروژه آزاد راه تهران – کرج ادامه خواهد داشت .

این مقام مسول در ادامه با اشاره به اهمیت زیرساخت های ارتباطی در توسعه و نقش راه دسترسی مناسب به ارتقاء کیفی راه ها اشاره کرد و گفت در این راستا در آزاد راه تهران – ساوه ۶.۲ کیلومتر آسفالت گرم با تناژ ۶۰۷ تن آسفالتی ، در محور ری به ورامین ۷.۶ کیلومتر لکه گیری هندسی و تناژ ۱۰۳۵۰ تن آسفالت مصرفی در محور قدیم رباط کریم – ساوه ۱۱ کیلومتر روکش آسفالت گرم با مصرف ۹۰۳۶ تن در محور وادان شهرستان دماوند ۷.۶ کیلومتر آسفالت گرم با مصرف ۶۷۷۵ تن آسفالت انجام شده است .

به گفته نوروزی ؛ تا کنون بیش از ۳۰ اکیپ نگهداری و روکش آسفالت در سطح راه های شریانی در حال انجام پروژه های سال جاری بوده اند که با تامین قیر مصرفی مناسب پروژه ها همچنان ادامه خواهد داشت .

 حیدر نوروزی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با اشاره به حجم تردد کاربران جاده ای در محورهای مواصلاتی استان تهران اظهار داشت : روسازی راه با هدف به وجود آوردن سطحی هموار در عین حال ایمن برای کاربران جاده ای احداث می گردد از این رو در جهت کاهش خرابی ها ، افزایش عملکرد روسازی راهها ،کاهش مصرف سوخت و تسهیل و روان سازی ترافیک در سطح استان تهران اقداماتی از طرف عوامل راهداری صورت گرفته است که با رفع مشکل قیر و بهبود شرایط جوی از سر گیری پروژه ها ادامه خواهد داشت.