شناسهٔ خبر: 101332 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تعیین تکلیف بیش از ۵۰ درصد مصوبات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان

کارگروه امور زیر بنایی- اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۳۰۰ مصوبه در یازدهمین نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی این استان مطرح و حدود۵۰ درصد آنها تعیین تکلیف شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ يازدهمين نشست كارگروه امور زيربنايي، توسعه روستايي، عشايری، شهری و آمايش سرزمين و محيط زيست سال ۱۴۰۰ استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات استانداری، با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد.  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: یکی از شوراهای عالی که در استان اصفهان برگزار می شود شورای عالی برنامه‌ریزی استان است و وظیفه آن تصویب طرح‌های کلان از حوزه‌های مختلف شهرستانی ازجمله در بخش صنایع، کشاورزی، مسکن و موارد متعدد دیگر است.  

وی افزود: بر اساس قانون، اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان شورایی مهم و تصمیم گیر از سوی همه دستگاه‌ها الزام دارد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در ذیل شورای برنامه‌ریزی، کارگروه امور زیربنایی و گروه‌های کارشناسی و تخصصی در زمینه های مختلف وجود دارد اذعان داشت: قاعده کار به این صورت است که درخواست از شهرداری و فرمانداری شهرستان‌ها به مرکز استان ارجاع داده می شود و  استعلام‌های ۲۳ گانه بر روی آنها انجام می‌پذیرد که این استعلامات شامل استعلام از میراث فرهنگی، محیط زیست، صنایع و بخش های مختلف آب، گاز و غیره است.  

وی ادامه داد: برای بررسی یک طرح می‌بایست تمامی این دستگاه‌ها نظرات کارشناسی خود را در رابطه با آن ارائه دهند سپس همه استعلام‌ها در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مطرح و در رابطه با آن تصمیم گیری می‌شود.  

قاری‌قرآن گفت: مهمترین موضوعی که در این جلسه بر آن تاکید شد مسئله آب و تامین آن برای هرگونه توسعه دراستان بود که می بایست با دقت بررسی شود.  

وی اظهار داشت: از دیگر موضوعات موردبحث در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان، موضوع آلودگی‌ها ازجمله آلودگی هوا  و زیست‌محیطی و بحث‌های  کارشناسی و نگاه به بخش‌های توسعه فرادستی مانند طرح آمایش سرزمین در نقاط مختلف استان بود.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰۰ مصوبه گروه‌های کاری در این کارگروه مطرح شد عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد این موارد تعیین تکلیف شدند.  

وی به مهم‌ترین مصوبات مطرح شده در این جلسه که می‌تواند تاثیر بسزایی بر پیشرفت شهر و شهرستان‌های استان داشته باشد اشاره کرد و گفت: ازجمله این مصوبات موضوع الحاق در باب اقدام ملی مسکن که یکی از اقدامات روز دولت است، بود که در شهرهای دهق و نائین بعد از بررسی‌های کارشناسانه مصوب شد.  

قاری‌قرآن بیان کرد: در بخش صنایع، احداث نیروگاه خورشیدی در طالخونچه به‌عنوان یک کار ویژه و فوق مهم مطرح و بررسی شد که با توجه به وضع انرژی و آلودگی آن منطقه لازم است این مجموعه توسعه یابد.