شناسهٔ خبر: 101340 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد :

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بازوی توانمند راه و شهرسازی استان است

DSC_5363.JPG در نشست مشترک اعضای هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان،با مدیرکل راه و شهرسازی استان، ضمن بررسی برنامه ها و اهداف پیش روی سازمان ، به بررسی مشکلات و چالشهای مطرح شده در این نشست پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی (یزد)، در دیدار مدیرکل و معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی استان یزد با اعضای هیئت مدیره دوره نهم نظام مهندسی، رضا یادگاری با اشاره به جایگاه رفیع و نقش مهمی که این سازمان می تواند در افزایش کیفیت ساخت و سازها و ایمن سازی ساختمان ها داشته باشد، گفت: ضمن عرض تبریک به جامعه مهندسین استان بخاطر انتخاب بسیار خوبی که در این دوره از انتخابات داشتند، امیدواریم شاهد تشکیل یک هیئت مدیره قوی از مجموعه مهندسان خوش فکر، فعال و قانونمند باشیم که این اتفاق  قطعا می تواند در افزایش کیفیت ساخت و ساز و افزایش ضریب ایمنی ساختمان ها در آینده نزدیک موثر باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درنهمین دوره از انتخابات ما شاهد مشارکت 50 درصدی مهندسین عضو نظام بودیم، که این مشارکت بالا گویای پیام افزایش سطح انتظارات و میزان مطالبات مهندسین استان را بیان می دارد و مسئولیت و دغدغه های اعضای جدید را نسبت به وظایق قانونی خود دوچندان کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به طرح های ملی و مهم دولت سیزدهم در حوزه ساخت و تولید مسکن، تسریع کرد، در تولید و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن نیاز به همکاری و همیاری سازمان نظام مهندسی ساختمان محسوس است و سازمان باید همکاری خود را در صدور به موقع پروانه ها و نظارت ویژه در ساخت و ساز این طرح ها مضاعف کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور بازوی توانمند راه و شهرسازی محسوب می شود، گفت: باید در جهت پیشرفت طرح های ملی مسکن، که در قانون جهش تولید مسکن، دولت و وزارت راه و شهرسازی را مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سطح کشور کرده است تلاش مضاعف داشته باشیم و در کنار هم، این ماموریت و مسئولیت خطیر را با کمک یکدیگربه سرانجام برسانیم.

در ابتدای این نشست معاون مسکن و ساختمان این اداره کل با اشاره به اقدامات انجام شده در چگونگی روند انتخابات و شکل گیری هیئت مدیره دوره نهم توضیحاتی را بیان نمود و این شرایط خوب موجود را مرهون تلاشهای اعضای هیئت های اجرایی و نظارت دانست و خاطرنشان کرد که با برگزاری یک انتخابات قانونمند و دور از هرگونه حاشیه و تنش و در یک جو آرام  این انتخابات برگزارشد که جا دارد به نوبه خودم از همه این عزیزانی که خالصانه و خاضعانه در این خصوص تلاش نمودند، تقدیر و تشکر کنم.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و قدردانی از برگزاری انتخابات پرشور مهندسان عضو نظام که  با مشارکت 50 درصدی خود، شور و نشاط خاصی را به این دوره از انتخابات دادند و باعث افزایش انگیزه برای منتخبین خود شدند تشکر نمود و در ادامه به پیرامون مسائل و مشکلات موجود پرداخت و نظرات و پیشنهاداتی را ارائه کرد.

فرهمند در ادامه خاطر نشان کرد با توجه به محدودیت هایی که جهت افزایش شرکت های حقوقی در شیونامه ابلاغ شده است و تکمیل ظرفیت این چند شرکت از مدیرکل راه و شهرسازی خواستار رسیدگی در پیگیری اصلاح این شیوه نامه شد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های بزرگ مشارکتی شهرداری ، موضوع ایفای نقش سازمان نظام مهندسی را در اجرای ضوابط و مقررات ساخت و ساز و جلوگیری از تناقضات دستورالعملهای سازمان مدیریت که بعضا مانع در حضور سازمان نظام مهندسی در چنین پروژه های بزرگ شهری می گردد را خواستار شد .

این مقام مسئول به طرح برخی مشکلات در دریافت حق الزحمه ها پرداخت و افزود: سازمان نظام مهندسی استان اگر به فکر درآمد نباشد، جوابگویی بابت هزینه های این سازمان در ارائه خدمات مهندسی  و افزایش نظارت کیفی در پروژه ها و سایر خدمات به مهندسان نخواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان  در ادامه افزود: سازمان در قبال مسئولیت قانونی که داشته به موضوع ارائه خدمات آزمایشگاهی پرداخته است  و در این زمینه خدمات خوبی را به مهندسین و پروژه های مختلف در کنترل و آموزش و سایر خدمات مرتبط ارائه کرده که باید در جهت تامین هزینه های مربوطه برنامه ریزی شود.

وی در ادامه با  اشاره به قانون تعارض منافع اعلام کرد: با همکاری و همراهی خوب اعضای هیئت مدیره و تمام اعضای و بارزسین دوره نهم، پروانه خود را تحویل داده و سامانه برای این عزیزان بسته شده است .

در ادمه این نشست، تک تک اعضا به ارائه نکته نظرات و مشکلات پرداختند و معاون مسکن و ساختمان  این اداره کل به برخی از این موضوعات مطرح شده پاسخ داد.