شناسهٔ خبر: 101373 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آسمان تهران نیمه‌ ابری با بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید/ کاهش محسوس دما در نیمه شرقی و بخش‌های مرکزی کشور

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان امروز تهران را نیمه ابری و احتمالا دارای بارش‌های پراکنده و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوازدهم آذر و هفته پیش‌رو اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز آسمان تهران نیمه ابری و احتمالا با بارش‌های پراکنده و گاهی وزش باد شدید موقتی خواهد بود، گفت: امروز بعد از ظهر شاهد کاهش ابر در آسمان تهران هستیم و بیشینه دما نیز در ایستگاه مهرآباد به ۱۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین دمای کمینه امروز صبح در دیزین را ۱۰ درجه زیر صفر اعلام کرد و افزود:‌ بعد از آن، خلخال، شهرستانک و ورزقان با دمای هشت درجه زیر صفر به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور هستند.

به‌گفته وی، این درحالی است که دیروز در سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان دمای بیشینه به ۳۲ درجه بالای صفر رسید و گرم‌ترین ایستگاه کشور بود.

گودرزی همچنین برای امروز جمعه، کاهش محسوس دما را در نیمه شرقی و بخش‌های مرکزی کشور پیش‌‌بینی کرد و گفت:‌ در شرق مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی و رضوی، سمنان، شرق استان تهران، برخی نقاط استان‌های خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی و گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در استان‌هایی مانند بوشهر و هرمزگان نیز رگبار، رعدوبرق و وزش شدید باد موقتی را خواهیم داشت، اعلام کرد:‌ شنبه نیز در خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران را شاهد خواهیم بود.

با این حال به‌گفته گودرزی، یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را خواهیم داشت و شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم بود.