شناسهٔ خبر: 101399 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:

انجام ۶۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در محورهای سردسیر کرمانشاه

کرمانشاه - مدیرکل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از انجام ۶۰ کیلومتر عملیات برف‌روبی در محورهای سردسیر کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه طی روز گذشته بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان آغاز شد که اکیپ‌های راهداری در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: به علت بارش برف در محورهای سردسیر استان کرمانشاه مانند پاوه به نوسود، پاوه به سه راهی گردنه شهدا، پاوه به پلنگان و گردنه خسروآباد شهرستان سنقر و کلیایی عملیات برف روبی در این محورها انجام گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای برف گیر استان کرمانشاه مجموعاً ۶۰ کیلومتر باند عملیات برف روبی و ۳۳ هزار تن عملیات نمک باشی برای پیشگیری از یخ زدگی جاده‌ها توسط اکیپ‌های راهداری انجام گرفته است.

وی گفت: با توجه به متوقف شدن بارش‌ها در استان کرمانشاه و تلاش مأموران راهداری تمامی محورهای مواصلاتی استان باز بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

کرمی با بیان اینکه آمادگی راهداری برای فصل سرما رسما از اول آبان‌ماه شروع شده است گفت: ۴۶ راهدارخانه ثابت و سیار، ۳۶۰ دستگاه ناوگان سبک و سنگین، ۵۰۰ نیرو راهدار و ۲۰۰ نفر پشتیبان برای خدمات‌رسانی در فصل زمستان در آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی همچنین از هموطنان خواست؛ پیش از سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.