شناسهٔ خبر: 10151 - سرویس هوایی

آشنایی با حقوق مسافران هوایی در برزیل

حقوق مسافرین قوانینی برای تاخیر و لغو پرواز در برزیل وجود دارد که در صورت رخ دادن اعمال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ این قوانین به شرح زیر است:

تاخیر و لغو پرواز

در صورت تاخیر یا لغو پرواز شرکت هواپیمایی باید پرواز دیگری را برای مسافر در نظر گیرد یا به درخواست مسافر وجه بلیت را باز گرداند. مسافرانی که تصمیم به سفر با پرواز دیگر در همان روز یا روز بعد را می‌گیرند شرکت ملزم است تا محل اسکان، غذا و انتقال مسافر از فرودگاه به هتل و از هتل به فرودگاه را علاوه بر باز پرداخت هزینه‌های ناشی از تاخیر بپردازد.

رزرو بیش از یکبار

زمانی اتفاق می افتد که مسافر نتواند بدلیل اینکه فرد دیگری نیز صندلی او را رزرو کرده سوار شود. در این حالت شرکت حداکثر تا چهار ساعت باید پرواز دیگری برای مسافر تدارک بیند. اگر از این زمان فراتر رود مسافر می‌تواند پرواز دیگر یا بازگردانیدن وجه بلیتش را انتخاب کند. در صورت انتخاب پرواز دیگر، شرکت باید محل اسکان مسافر،غذا ،وسیله ارتباطی و انتقال به هتل و بازگشت به فرودگاه را فراهم کند.

مسافر می‌تواند داوطلبانه پرواز دیگری را انتخاب کند. در این حالت شرکت هواپیمایی باید خسارت پرداخت کند که این خسارت می‌تواند ارتقاء درجه پرواز، ارائه بلیت هواپیمایی دیگر یا پرداخت نقدی در مدت زمان حداکثر ۳۰ روز باشد.

تمامی این حقوق تنها زمانی معتبر هستند که مسافر رزرو بلیتش تایید شده و حداقل ۳۰ دقیقه قبل از پروازهای داخلی و یک ساعت قبل از پروازهای بین المللی در محل بازرسی شرکت حضور داشته باشد./

منبع : aeroportoguarulhos.net