شناسهٔ خبر: 101517 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری جنوب استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:‌

ترانزیت افزون بر ۱۷/۷ هزار تن کالا از بندر چابهار

اعزام‌ افزون بر هزار دستگاه ناوگان باری سیستان و بلوچستان به بندر چابهار جهت حمل کالای اساسی .jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزون بر ۱۷۷ هزار تن کالا در سالجاری از طریق مرز دریایی چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزون بر ۱۷۷ هزار تن کالا در سالجاری از طریق مرز دریایی چابهار خبر داد و تصریح کرد: سیگار، انواع قوطی، دستمال کاغذی، کتاب، گندم، چای و برنج عمده کالاهای حمل شده این مدت را از مرز دریایی چابهار تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات اقتصادی در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا به ویژه کالاهای اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان همچنین به جایگاه چابهار در ترانزیت بین المللی اشاره کرد و گفت: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می‌شود.

قادری با بیان اینکه بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال-جنوب و شرق- غرب قرار گرفته است که این امر مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود، گفت:  در حال حاضر بخش قابل توجهی از ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل در امر جابجایی کالاها از این بندر مهم و استراتژیک کشور مشغول فعالیت هستند.