شناسهٔ خبر: 101549 - سرویس استان‌ها

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین:

هزار و ۶۹۳ پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین صادر شد

بارهای ترافیکی معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور هزار و ۶۹۳ پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان از ابتدا سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور افزود:این پروانه ویژه جابجایی بارهایی است که از نظر طول و عرض و وزن و ارتفاع خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بارها در راه‌ها بوده و باید پروانه عبور را از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند.

وی اضافه کرد:هدف از صدور پروانه ترافیکی تامین ایمنی تردد و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه و حفظ و نگهداری جاده و ابنیه فنی راه‌ها است.

معیری‌پور ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آّبیک و پایانه حمل کالای شهید سلیمانی ۲متولی صدور پروانه عبور ترافیکی در استان قزوین هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:ساعت و مسیر مجاز برای تردد از جمله موضوعاتی است که در پروانه های ترافیکی ناوگان حامل اینگونه بارها قید می شود و رانندگان موظف به رعایت آن هستند.

وی در ادامه همچنین از برگزاری آزمون‌های بدو خدمت با شرکت ۶۳۷ داوطلب در بحش های حمل و نقل بار، مسافر، مواد خطرناک و مدیران فنی در این مدت خبر داد و گفت:با برگزاری این آزمون ها ۴۲۱ نفر پذیرفته شدند.

معیری‌پور افزود:البته بر اساس تفاهم نامه اخیر بین سازمان راهداری و حمل و قل جاده‌ای و سازمان آموزش فنی و حرفه ای از این پس  برگزاری تمام آزمون های بدو خدمت این سازمان بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه ای خواهد بود.