شناسهٔ خبر: 101569 - سرویس استان‌ها

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بازرس کل استان

سیستان و بلوچستان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در زمینه طرح جهش مسکن و روند احداث بزرگراه با بازرس کل استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با بازرس کل استان با بیان اینکه طرح جهش مسکن از مهمترین پروژه های دولت است که زمینه ساز تحول اقتصادی و رونق تولید خواهد شد، گفت: این اداره کل به منظور تسریع در احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی، زمین مورد نیاز سال اول این طرح را  تهیه کرده ست. 
وی داشتن فرم ج سبز (استفاده نکردن از امکانات دولتی و یارانه‌ای زمین و مسکن و تسهیلات)، نداشتن مالکیت خصوصی، تاهل و یا سرپرست خانوار بودن، و داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن را از جمله شرایط لازم برای ثبت نام در طرح جهش مسکن عنوان کرد و افزود: تاکنون افزون بر ۶۳ هزار نفر از شهروندان سیستان وبلوچستان در این طرح ثبت نام کرده اند ‌که بخش قابل توجهی از آن به شهر زاهدان اختصاص دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان همچنین در این دیدار بر توسعه بزرگراه در این استان تاکید کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن این استان در مسیر ترانزیتی چابهار _میلک احداث بزرگراه ها ضمن تسهیل جابجایی کالا و مسافر در توسعه اقتصادی استان نیز بسیارتاثیر گذار خواهد بود.
اکبری ادامه داد: در حال حاضر با وجود همه تنگناهای اقتصادی در افزون بر ۱۱۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان احداث بزرگراه توسط این اداره کل مورد توجه قرار گرفته است که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات در چهار سال آینده می توان شاهد بهره برداری بزرگراه در تمامی مسیرهای اصلی استان بود.
محمدرضا شهریاری نژاد بازرس سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با بیان اینکه به دنبال کمک به دستگاههای اجرایی هستیم: در این دوره تلاش سازمان، توجه به مسائل اساسی و کلان است و تلاش داریم با همراهی دستگاههای اجرایی مشکلات اصلی مردم را برطرف سازیم.