شناسهٔ خبر: 101593 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

بازگشت اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان به بیت المال / زمین خواری به صفر رسیده است

جواد خردمند - فرمانده یگان حفاظت فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در دو و نیم سال اخیر با تلاش یگان حفاظت اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان از دست زمین خواران و متعرضین به بیت المال بازگردانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، سرهنگ جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل با حضور فرماندهان انتظامی و مسئولین استانی در محل سالن جلسات شهید دادمان راه و شهرسازی اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار کرد: با اجرای طرح راستی آزمایی و تحقق هوشمندسازی یگان حفاظت توانستیم از احکام گذشته که در آن زمین خواری صورت گرفته بود ۸۵ درصد از اراضی دولتی را که در اختیار راه و شهرسازی بود را تحویل یگان حفاظت کرده تا امر صیانت از آنها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ما توانستیم ۴۲ هزار هکتار متصرفات در اراضی را به بیت المال بازگردانده و تکلیف این اراضی را اعم از املاک حقوقی در استان های مختلف مشخص کرده و معرفی کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در قالب طرح هوشمندسازی با راه اندازی سامانه ۱۶۵۶ در تلاش هستیم تا پل ارتباطی بین مردم و ادارات راه و شهرسازی باشیم تا مردم در صورت رویت زمین خواری آن را گزارش کنند.

خردمند بیان کرد: در این راستا قرار است سیستم پیامکی نیز فعال شود تا با دریافت گزارش های مردمی و همچنین بارگذری اطلاعات کلیه اراضی دولتی در بانک زمین لحظه به لحظه حفاظت از اراضی ملی و بیت المال را دقیق و درست مورد رصد قرار  دهیم.

وی گفت: در کنار گشت های مرتب یگان حفاظت در جلوگیری از تصرفات و تعرضات به اراضی ملی در یک سال اخیر نسبت به تهیه لباس فرم برای نیروهای یگان با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور اقدام کردیم تا از لباس های متحدالشکل در سراسر کشور نیروهای یگان استفاده کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن حمایت دستگاه قضائی به ویژه دادستان کل و دادستان های استان ها را برای مبارزه بی امان با زمین خواران یادآور شد و بیان کرد: حمایت قضائی از واحدهای گشتی حفاظت باعث تقویت کار یگان شده و ما توانستیم فعالیت های مناسبی را در یک سال اخیر در بخش های مختلف شاهد باشیم.

خردمند اجرای احکام له دولت را با رفع تعرض و تصرف اراضی ملی به ارزش ۵۲ هزار میلیارد تومان و بازگشت آن به بیت المال را یادآور شد و تصریح کرد: در استان اردبیل اقدامات خوبی با تلاش یگان حفاظت به رغم کمبود نیرو در مبارزه با زمین خواری و رفع تصرفات اراضی ملی انجام شده و همچنان نیروهای این مجموعه با روحیه بسیجی و جهادی سعی دارند تا حافظ اراضی ملی باشند.

وی با قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی های مدیرکل تلاشگر و جهادی راه و شهرسازی استان اردبیل از مجموعه یگان حفاظت استان اردبیل گفت: مجموعه اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و فرهنگسازی اقدامات موثری انجام داده که این شرایط به ارتقای عملکرد یگان حفاظت استان منجر شده است.

وی ادامه داد: اجرای کامل طرح هوشمندسازی در مبارزه با زمین خواری با جدیت دنبال می شود و در سال های اخیر ۹۵ درصد موفقیت در عرصه مبارزه با زمین خواری به دست آمده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: ۸۵ درصد اراضی تصرف شده به دامن بیت المال بازگشته و با بهره گیری از ظرفیت معتمدین محلی و همکاران راه و شهرسازی با دریافت گزارش های مستمر تلاش کردیم تا زمین خواری را درکشور در حال حاضر به صفر برسانیم.