شناسهٔ خبر: 101650 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد :

ابلاغ ١٩٠٠ ميليارد ریال براى اجراى مصوبات سفر رئیس جمهور به اداره كل راه و شهرسازى لارستان

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اعتبارات سفر رياست جمهورى به استان فارس به اداره كل راه و شهرسازى لارستان جهت تكميل پروژه ها ابلاغ شد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانى مديركل از ابلاغ اعتبارات سفر رياست جمهورى به استان فارس به اداره كل راه و شهرسازى لارستان جهت تكميل پروژه ها خبر داد.

‌‌ شبانى اظهار داشت: تمام مصوبات به شكل مستمر براى تخصيص اعتبار پيگيرى مي شود كه گزارش آخرين اقدامات انجام شده، گوياى ابلاغ ١٩٠٠ ميليارد ريال اعتبار به اين اداره كل درهمين رابطه است.  

‌‌وى افزود : در همين راستا از محل منابع عمومى مبلغ ١٠٠٠ ميليارد ريال براى تكميل پروژه جهرم- لار - بندرعباس در نظر گرفته شده است.

‌‌ شبانى در ادامه تصريح كرد : با توجه به اهميت محور لار - بستك و تحقق خواسته ى مردم جهت اتصال مرکز کشور به بنادر اقتصادی- توریستی بندر لنگه، چارک، آفتاب و جزيره کیش برای دسترسی استان فارس به این مناطق در بند ١١ اين مصوبه جهت احداث راه اصلى لار - بستك مبلغ ٤٠٠ ميليارد ريال براى تكميل ٩ كيلومتر از اين محور به تصويب رسيده است.

‌‌ مديركل راه و شهرسازى لارستان با اشاره به اينكه : در اين مصوبه براى رفع نقاط حادثه خيز استان فارس عددى پيش بينى شده است، افزود : از اين ميزان اعتبار ٥٠٠ ميليارد ريال براى اين اداره كل در نظر گرفته شده است كه بناست به محض تخصيص اعتبار در ٦ پروژه مشخص شده هزينه شود.  

‌‌ايشان تصريح كرد : از مدت ها قبل اقدامات گسترده اى در خصوص اختصاص مبلغ ٢٠٠٠ ميليارد از ظرفيت ماده (۵۶) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از طريق بانك ملى صورت گرفته كه منتج به امضاى تفاهم شده بود و در مصوبات سفر رياست محترم جمهور مقرر شد سازمان برنامه و بودجه كشور در صدور ضمانت نامه تسريع نمايد.

وى خاطرنشان کرد: طبيعتا در صورت تسريع در تامين منابع و تخصيص اعتبارات به ميزان مشخص شده به اين اداره كل و نيز بودجه هاى سالانه اى كه از محل پيوست قانون و رديف به اين طرح اختصاص مى يابد، روح تازه اى در تكميل راه هاى شريانى و حياتى منطقه دميده خواهد شد.

مديركل راه و شهرسازى لارستان در پايان از همراهى مسئولان محترم استانى و كشورى و نمايندگان محترم مردم شريف منطقه در مجلس شوراى اسلامى به جهت حمايت هاى صورت گرفته جهت تحقق مطالبات بحق مردمى تقدير و تشكر کرد.