شناسهٔ خبر: 101659 - سرویس استان‌ها

در جلسه ساماندهی پایانه مرزی باشماق تاکید شد:

شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور عالیترین مرجع تصمیم گیرنده

ساماندهی پایانه مرزی باشماق با حضور مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جلسه بررسی ساماندهی پایانه مرزی باشماق برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه بررسی ساماندهی پایانه مرزی باشماق با بیان اینکه همه با هم و با وجود اختلاف نظرها، زیر پرچم، ایران اسلامی برای پیشرفت وطنمان تلاش می کنیم گفت: در باشماق ارگانهای مختلف زحمات زیادی کشیده اند که هدف نهایی تمام این تلاشها این است که به فعالان اقتصادی در این نقطه از کشور خدمات داده شود. هدایتی گفت: ملاک نهایی برای عملکرد همگی باید قانون باشد و در مورد پایانه های مرزی، شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیرنده عمل خواهد کرد که همگی باید به تصمیمات گرفته شده در این شورا عمل کنند.

در ادامه جلسه مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته از سوی این اداره کل و همکاری سازمان متبوع عملیات فاز اول ساماندهی مرز باشماق از اوایل سالجاری آغاز ، اما با مشکلاتی مواجه شده است که نیاز به همکاری همه ارگان های ذیربط جهت پیشبرد وظایف تعیین شده جهت هر ارگان برابر مصوبات شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور می باشد که امیدوارم این عزم جدی برای انجام این امر مهم از جانب همه دیده شود.

در این جلسه نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: چالشی که داریم این است که هرکس از دید خود به قضیه باشماق نگاه می‌کند و هیچ کس به دنبال حل واقعی مسئله نیست البته جناب آقای هدایتی به ما امید این را دادند که قرار است اتفاقات خوبی در باشماق بیفتد. شیوا قاسمی پور گفت: باید شرایط مرز باشماق در شان مردم نجیب، متدین و با ایمان مریوان باشد. مردمی که اگر هر کسی حتی یک روز هم در بینشان بوده باشد، قطعاً خاطره ای خوش از آنها در یاد دارد. وی گفت: مریوان شهری استراتژیک است و همه مدیران به دور از حاشیه و تفرقه باید برای آبادانی آن تلاش کنند.

قاسمی پور ادامه داد متاسفانه برخی نگاه‌ها به مریوان همان نگاه چند سال پیش است و بعضی ها مرز باشماق مریوان را به صورت بازارچه می‌بینند، در حالیکه باشماق یک مرز رسمی بین المللی است پس مسئولان شهرستان، استان و حتی کشور باید نگاه ویژه‌ به این مرز بین المللی داشته باشند چرا که مریوان در سطح ملی به عنوان یک شاهراه مطرح است. نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی که گریبان مان را گرفته است این است که به ظرفیت های کشور نگاه ویژه تری داشته باشیم و از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. وی در پایان گفت: با توجه به اینکه از اسفند سال پیش کلنگ‌ طرح ساماندهی مرز باشماق بر زمین خورده امیدواریم با اتمام این طرح مشکلات مرز باشماق هم به پایان برسند.

لازم به ذکر است در این جلسه احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک کشور، آرتیکاس اقبال فرماندار شهرستان مریوان، سید کمال حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مریوان، فرماندهی مرزبانی مریوان، حیدری مدیرکل گمرکات استان کردستان ، شعبانی مدیر پایانه مرزی باشماق و جمعی از فعالین اقتصادی مرز باشماق نیز حضور داشتند.