شناسهٔ خبر: 101670 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان:

پروژه ساخت راه اصلی بانه به مریوان ۷۸ درصد پیشرفت دارد

عرفان مرادی مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به پیشرفت ۷۸ درصدی پروژه احداث راه اصلی بانه-مریوان از اتمام آن درصورت تأمین اعتبار لازم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان )، عرفان مرادی اظهار کرد: پروژه بهسازی و ارتقای جاده بانه به مریوان به راه اصلی در دستور کار این اداره کل بوده و کارهای خوبی نیز تاکنون انجام شده است .

مرادی اضافه کرد:  طول این پروژه از شهر بانه تا دوراهی دواب (تقاطع جاده سقز – مریوان ) ۴۸ کیلومتر است که عملیات راهسازی ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و تنها ۸ کیلومتر از مسیر باقیمانده است.

وی اذعان کرد: در این زمینه ۸  کیلومتر باقیمانده نیز به اعتباری در حدود ۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در آینده نزدیک بتوانیم از این پروژه بهره برداری نموده و کار ارتقای مسیر بانه به مریوان از راه فرعی به اصلی به سرانجام برسد.

مرادی هم چنین از تعریض ۵ کیلومتر از ورودی شهر بانه به مریوان و ارتقای آن به چهارخطه به عنوان یکی از پروژه های فعال در حوزه شهر بانه خبر داد که اتمام این پروژه نیزنیازمند‌ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.