شناسهٔ خبر: 101682 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با وزارت علوم مطرح کرد؛

وزارت علوم اراضی مازاد برای طرح نهضت ملی مسکن را به وزارت راه اعلام می‌کند

جلسه مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن گفت: مقرر شده تا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کوتاه‌ترین زمان، نسبت به اعلام زمین‌های مازاد به وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، احمد اصغری‌مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به برگزاری نشست در خصوص تعیین‌تکلیف اراضی در اختیار دانشگاه‌ها گفت: در این جلسه راجع به کیفیت و کمیت اعمال ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن نسبت به اراضی در اختیار دانشگاه‌ها و همچنین چگونگی تامین مسکن کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها که حائز شرایط هستند، بحث و گفتگو شد.

احمد اصغری‌مهرآبادی در این نشست که با حضور فرزاد نجات‌نیا معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، معاونان وزیر علوم تحقیقات و فناوری، جمعی از روسای دانشگاه‌های سراسر کشور و مدیران ستادی سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، اعلام کرد: این نشست با توجه به رویکرد قانونگذار در استفاده حداکثری از توان تمام بخش‌های دولتی و عمومی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق شعار دولت در تامین مسکن آحاد جامعه برگزار شد. در این نشست، توافق شد تا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کوتاه‌ترین زمان، نسبت به اعلام زمین‌های مازاد به وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی و همچنین شرکت‌هایی که ۱۰۰ درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است، مکلف هستند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.