شناسهٔ خبر: 101810 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گلستان:

۳۴ هزار میلیارد تومان برای نگهداری سالانه راه‌های فرعی روستایی کشور نیاز است

خبر بهسازی 40کیلومتر راه روستایی الشتر لرستان.jpg مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای نگهداری و حفاظت از راه‌های فرعی و روستایی کشور سالانه به ۳۴ هزار. میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فیروز قیاسی اظهارکرد: برای دستیابی به اهداف سازمانی و نگهداری و نظارت بیش از پیش بر راه‌های روستایی و فرعی موجود کشور باید رویکردهای سازمانی جهت آسفالت‌های حفاظتی و حذف آسفالت‌های گرم در این راه‌ها تغییر یابد.

وی، شاخص راه‌های روستایی استان گلستان را نسبت به مقیاس کشوری خوب بیان کرد و افزود: برای رسیدن به شاخص‌ها و استاندارهای مطلوب ملی و بین المللی باید بیش از پیش با مسوولان محلی تعامل داشته و بخصوص از ظرفیت‌های مردمی بهره ببریم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه در استان، اظهارداشت: حدود ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه روستایی در سطح راه‌های کشور وجود دارد که سهم این استان ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد.

متاسفانه در بسیاری از استان‌ها نگهداری از این راه‌ها مغفول مانده است و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای برخوردار از راههای استاندارد، بخش بزرگی از راه‌ها بصورت شوسه می‌باشد و راه شوسه بخشی از سرمایه ملی محسوب می‌گردد و نگهداری از این راه‌ها لازم و ضروری است.

تیغه زنی و رگلاژ سطح رویه و افزودن مصالح مناسب و غلتک زنی این رویه‌ها بصورت دوره‌ای باید در دستور کارقرار گیرد.

با توجه به اهمیت موضوع تهیه دستورالعمل نگهداری راههای شوسه ضروری بوده که اینکار توسط دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در حال پیگیری است.امیدواریم با انجام بموقع نگهداری از راه‌های شوسه هم از این سرمایه ملی نگهداری کنیم و هم تقاضا برای روکش اسفالت گرم این راه‌ها کاسته شود تا بتوان مدیریت مناسب برای نگهداری کل شبکه راه‌ها را انجام داد.

قیاسی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه علی زینلی معاونت پیشین فنی و نظارت اداره کل، برای قاسم دبوری فریمانی که عهده دار خدمت رسانی در این معاونت شد، با اهدای حکم ابلاغی وی، آرزوی بهروزی و موفقیت کرد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محورهای آلتین تخماق،سیمین شهر و قره قاشلی پنج پیکر در حوزه شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن، زیارت،توسکستان و قلعه جیق مرزنکلاته در حوزه گرگان و آق قلا و محورهای اولنگ و آنتنی ها،الهادی- ویرو ( محل رانش در کیلومتر ۶) رامیان و جاده شریانی خوش ییلاق و آنتنی‌های آن شامل نرگس چال،رحیم آباد و کاشیدار از جمله محورهای بود که از غرب،مرکز و شرق استان را این مسوول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر خود به گلستان بازدید کرد و بر استفاده از روکش های حفاظتی نوین از جمله چیپ سیل و اسلاری سیل تاکید ویژه داشت.