شناسهٔ خبر: 101827 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

تحویل و تحول ۱۲۴۴هکتاراز اراضی ملی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از تحویل و تحول ۱۲۴۴ هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی از شهرهای استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، (گلستان) ، محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل گفت: با حضور همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و  لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، ۱۲۴۴ هکتار از اراضی ملی  واقع در محدوده و حریم شهرهای کردکوی،گمیشان،علی آباد،خان ببین،دلند،رامیان،آزادشهر و مراوه تپه جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن  به اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان تحویل  شد که ۱۱۸۹ هکتار از این میزان در شهر مراوه تپه قرار دارد و تحویل و تحول اراضی ملی باقیمانده شهرها هم در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی  مسکن در ۱۶ شهر استان شامل  آق قلا، بندرترکمن، گرگان، گمیش تپه، مراوه تپه، مینودشت، خان ببین، فاضل آباد، کردکوی ، نوکنده ، علی آباد کتول ، بندر گز ، جلین ، آزادشهر ، تاتار علیا و فراغی در محدوده تحت پوشش این اداره کل وجود دارد.

محبوبی به ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت : سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف شده است  اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی موردنیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های مصوب شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها را ظرف مدت تعیین شده از تصویب قانون برای اجرای این طرح، تحویل وزارت راه و شهرسازی کنند.

وی افزود: همچنین برابر ماده ۱۰  قانون جهش تولید مسکن  دستگاه های اجرایی استان مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار ظرف مدت تعیین شده از تصویب قانون برای اجرای این طرح اقدام نمایند و ادارات ثبت اسناد و املاک نیز  مکلف شده اند که نسبت به تفکیک و ثبت  و انتقال املاک به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کنند.

محبوبی ادامه داد: سهمیه استان گلستان در این طرح، در طی چهارسال در حوزه شهری و روستایی ۹۳۹۳۳ واحد می باشد که از این تعداد ۶۱۹۰۲ واحدشهری است که  به ۱۸۵۸ هکتار زمین نیاز است.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir برای بهره مندی از طرح جهش مسکن نام نویسی کنند.

محبوبی ضمن توصیه عدم ثبت نام به غیرواجدین شرایط ، به افراد واجد شرایط که موفق به ثبت نام نشده اند توصیه کرد تا پایان آذر اقدام به ثبت نام کنند.