شناسهٔ خبر: 101854 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد:

حفظ مبلمان جاده‌ای عاملی موثر در جهت ايمن سازی را‌ ها

مازندران- شورای اداری سرپرست اداره كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: حفظ مبلمان جاده‌ای عاملی موثر در جهت ايمن‌سازی راه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران ) ، اسماعیل فولادی در جلسه شورای اداری که با حضور معاونین و روساي ادارات ستادی و تابعه و با هدف برنامه‌ریزی به منظور ارزيابي عملكرد و بررسي فعالیتهای ادارات برگزار گردید ، خاطر نشان ساخت: بايد همچون گذشته با تلاش و جديت براي اهداف و برنامه هاي اين اداره كل از هيچ كوششي دريغ نكرده و با تمام توان و امكانات براي ايجاد يك راه ايمن در اين استان ولايتمدار بكوشيم.

وی تصریح کرد: مهم ترين عاملي كه مي تواند در تسريع و پيشرفت هر پروژه اي مؤثر باشد نظارت دقيق و حضور فعال و مستمر بر سر آن پروژه بوده ، لذا از همه رؤساي ادارات تابعه وستادي خواسته تا اين مسئله مهم را در اولويت اصلي كار خود لحاظ كنند.

فولادی در ادامه به طرح " پاکسازی حریم" اشاره و اظهار داشت : خوشبختانه در راستای تاکید استاندار محترم مبنی بر اجرای این طرح ، اقدامات گسترده و مثبتی از سوی راهداران این اداره کل و دیگر دستگاه های مرتبط در خصوص زیباسازی و پاکسازی حریم راه ها صورت گرفته است.

سرپرست اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ساماندهي فضاي سبز و حفظ حريم را در سطح محورها از ضروريات اجرايي در مازندران نام برد و تصريح كرد: ما بايد با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصين در اين امر بكوشيم تا جاده هايي ايمن و زيبا را براي هموطنان و مردم ولايتمدار استان ايجاد کنیم.

وی فرهنگ سازي عمومي براي پاكسازي و زيباسازي حريم راهها را براي ايجاد بستر مناسب در محورهاي استان بسيار مثمرثمر دانست و ياد آور شد : مازندران با توجه به شرايط جغرافيايي خود همه ساله پذيراي هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از اين رو نبايد در چنين استاني شاهد بي نظمي و اختلال در سطح محورها و حاشيه راههاي آن باشيم.

 فولادی ساماندهي فضاي سبز و حفظ حريم را در سطح محورها از ضروريات اجرايي در مازندران نام برد و تصريح كرد: ما بايد با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصين در اين امر بكوشيم تا جاده هايي ايمن و زيبا را براي هموطنان و مردم ولايتمدار استان ايجاد کنیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل  استان مازندران در این نشست بر حضور مداوم و مستمر اکیپ های راهداری و مسولین محورها در شرایط بحران در سطح محورهای کوهستانی استان تاکید و عنوان نمود : علاوه بر مسولین محورها و جانشین های آنان می بایست رئیس اداره مربوطه نیز در زمان بحران در محورها حضور شبانه روزی و مداوم داشته باشد.

وی در ادامه عنوان نمود : باید نظارت دقیق و مستمر بر روند کاری مراکز معانیه فنی خودروها ، مجتمع های خدمات رفاهی و پایانه ها توسط مسولین ذیربط این اداره کل و کارشناسان این امر انجام پذیرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از روسای ادارات خواست تا در نگهداری ماشین آلات راهداری نهایت تلاش را نموده تا اقدامات بهنگام در راهداری مستمر و جاری بدون کوچکترین وقفه‌ای انجام شود.

وي با اظهار اين که اگر مانع ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم راه هاي استان نشويم ، در بحث ايمني با چالش جدي مواجه خواهيم شد ، اظهار داشت : حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.