شناسهٔ خبر: 101858 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور استاندار و مسئولان استانی انجام شد؛

آغاز طرح جهش تولید مسکن در شهر جدید عالیشهر

بازدید طرح جهش تولید مسکن با ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در شهر جدید عالیشهر واقع در استان بوشهر کلید خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در آیین ساخت ۲ هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در عالیشهر اظهار کرد: تامین مسکن از اولویت‌های مهم دولت است از این رو نهضت ساخت مسکن به‌صورت ملی در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه تامین مسکن هزینه خانوارها ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد، اضافه کرد: امسال در سال نخست طرح جهش تولید مسکن، ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز می‌شود و در کمترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به تامین مسکن نیازمندان و اقشار مستضعف جامعه دارد و به این منظور زمین مورد نیاز طرح‌ نهضت ساخت مسکن در استان تامین خواهد شد.

استاندار بوشهر بیان کرد: شهر عالیشهر اکنون ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد این تعداد با اجرا طرح جهش ملی تولید مسکن، جمعیت عالیشهر در مدت کوتاهی می‌تواند به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این در آیین اظهار کرد: دولت سیزدهم بنا دارد در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در کشور احداث کند که سهم این استان از اجرای این طرح ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی است.

رستمی با اشاره به اینکه اما هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد، عنوان کرد: برای اجرای طرح جهش تولید مسکن تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد زمین تامین شده است و روند تامین زمین در شهرهای مختلف استان ادامه دارد.

وی با اشاره به ثبتنام ۱۹ هزار متقاضی میکن در استان بوشهر یادآور شد: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام تا ۳۰ آذرماه تمدید شده انتظار می‌رود مردم در این طرح شرکت کنند البته برخی از ثبتنام‌ها ناقص انجام شده و نیاز است که متقاضیان با تکمیل مدارک خود بر تسریع فرایند عملیات اجرایی پروژه‌ها کمک کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسکن خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت طرح ملی مسکن در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، برای سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسکن در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات یش بینی و پرداخت می‌شود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، علی مقاتلی، مدیرعامل شرکت عمران عالی شهر هم در این آیین ثبتنام ۸هزار و ۸۰۰ بوشهری در طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن عنوان کرد: براساس توافق انجام شده با بنیاد مسکن استان بوشهرحدود ۱۷۰ واحد مسکونی دیگر که نقشه و مشخصات آن آماده است، آغاز می‌شود.