شناسهٔ خبر: 101914 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت ایمن ترابر مطرح کرد؛

ضرورت حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه حمل‌و‌نقل/ تاثیر نمایشگاه حمل‌و‌نقل در هم‌افزایی شرکت‌ها

افتتاح جاده مدیرعامل شرکت ایمن ترابر برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته را فرصتی برای هم‌افزایی شرکت‌های حمل‌ونقلی حاضر در نمایشگاه برشمرد و بر حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه حمل و نقل تاکید کرد.

محسن کیان‌پور مدیر عامل شرکت ایمن ترابر در گفت‌وگو با ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزاری نمایشگاه حمل و نقل را فرصتی برای هم‌افزایی و مشارکت بیشتر شرکت‌های حمل و نقلی برشمرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه علاوه بر شناسایی شرکت‌های تجاری،  فرصتی برای هم‌افزایی شرکت‌های حمل و نقلی ایجاد می‌شود و با این هم‌افزایی امکان توسعه بخش حمل‌ونقل و رشد و توسعه صنعت حمل و نقلی در کشور ایجاد خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت ایمن ترابر در خصوص وضعیت توسعه حمل‌و‌نقل در کشور، توضیح داد: در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل طی سال گذشته شرکت‌های حمل و نقل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودند و در بحث واردات کشنده‌های کارکرده تا سقف ۱۰ هزار کیلومتر، چالش‌های بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بحث  استانداردها، تایید میزان کارکرد و قیمت کشنده‌های که وابسته به نرخ ارز است، اشاره کرد.

 وی با اشاره به اهمیت جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه حمل و نقل در کشور افزود: یکی از اقدامات اثرگذار در حوزه حمل و نقل بحث ناوگان است. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در تسهیل فرآیندها در صنعت حمل و نقل کمک به سزایی انجام دهند که دولت می‌تواند از این ویژگی شرکت‌ها دانش‌بنیان نهایت بهره‌مندی را داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ایمن ترابر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودکفایی به وسیله تولید داخل در حوزه حمل‌و‌نقل امکان‌پذیر است یا خیر؟ توضیح داد: در حال حاضر اگر حمایت از تولید داخل صورت گیرد این امکان برای خودکفایی در حوزه حمل و نقل وجود دارد. اما شرکت‌ها در شرایط فعلی و با وجود تحریم و نبود حمایت کافی برای تامین مالی توان در اختیار گذاشتن ناوگان کافی برای توسعه حمل و نقل کشور را ندارند به همین دلیل باید ساز و کار واردات ناوگان بسیار جدی‌تر بررسی شود.

وی نوسازی ناوگان جاده‌ای را از طریق خرید خودرو از شرکت‌هایی که تحریم‌های آنها برداشته شده است محقق دانست.

کیانپور تصریح کرد: دولت باید حمایت همه‌جانبه‌ای از توسعه ناوگان حمل و نقل کالا داشته باشد.  

 وی در خصوص راهکارهای توسعه حمل‌و‌نقل به وسیله تولید داخل اظهار کرد: باید برنامه تقویت و حمایت از شرکت‌های تولیدی در حوزه حمل و نقل در اولویت قرار گیرد تا بتوان نیاز کشور را در زمینه حمل و نقل پاسخ داد و در چند سال آینده در زمینه حمل ونقل به خودکفایی رسید. همچنین باید در شرایط موجود، فضا و بستری ایجاد کرد تا بخشی از کالاهای موردنیاز توسعه حمل و نقل که در داخل تولید نمی‌شود به وسیله واردات تامین شود.

گفتنی است نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود.