شناسهٔ خبر: 101915 - سرویس بنادر و دریانوردی

یک کارشناس امور وسائط نقليه دريایی مطرح کرد:‌

تامین "ابزار پایه" نخستین گام در تحقق شعار نمایشگاه پنجم حمل و نقل است/ لزوم تسهیل‌گری در مسیر ارائه امکانات به نیروهای کارآمد توسط دولت

گردشگری دریایی کارشناس حوزه امور وسائط نقليه دريائي و غواصي، توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی ناوگان و حمل و نقل کارآمد، را مستلزم توجه کارشناسان دانست و گفت: برگزاری سمینارهایی مرتبط با حوزه‌های مختلف حمل و نقل به تشکیل کارگروه‌های مجرب برای ارائه گزارش قابل ارائه در دولت می‌انجامد.

رضا خادم‌پور، کارشناس حوزه امور وسائط نقليه دريائي و غواصي در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل با اشاره به موانع زیادی که در مسیر توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی ناوگان و حمل و نقل کارآمد وجود دارد، گفت: نخستین گام در  تحقق شعار پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، یعنی "توسعه زیرساخت‌ها، نوسازی ناوگان و حمل و نقل کارآمد"، مهیاسازی ابزار پایه در انجام کار است.

وی افزود: موانع زیادی در مقابل مسیر توسعه حمل و نقل کشور وجود دارد و اولین گام برای برطرف کردن موانع ایجاد امکانات لازم و ابزار پایه کار است که در این زمینه تامین نقدینگی، خرید تولیدات خارجی یا داخلی ابزار از این موارد به شمار می‌آیند.

خادم‌پور، امکان خرید یا سرمایه‌گذاری را باعث توسعه ناوگان حمل و نقل دانست و تصریح کرد: نیروی متخصص و کارآمد در کشور وجود دارد و مشکلی در زمینه جذب نیرو نیست. مهمترین دغدغه اعطای امکانات و تجهیز نیروهای متخصص بوده و دولت موظف است با استفاده از روابط بین المللی یا ملی ارائه امکانات به نیروهای کارآمد را تسهیل کند. با اجرای این اقدامات، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

وی در خصوص تحقق هدف دولت برای جوانگرایی نیز گفت: تاسیس مراکز آموزشی مرتبط با حوزه‌های مختلف و بهره‌گیری از تخصص و تجارب فعالان قدیمی و پیشکسوت در هر حوزه که توانایی آموزش دارند؛ به آماده‌سازی و تربیت نیروی جوان متخصص می‌انجامد.

این کارشناس حوزه امور وسائط نقليه دريائي و غواصي افزود: به این شکل اگر امکانات برای دسترسی به ابزار پایه کار فراهم نشود، آن وقت نمی توان صحبتی از توسعه راه به میان آورد.

وی یادآور شد: شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی در دولت منتخب مشخص شده است و از طرفی حضور مشاوران و متخصصان مجرب در کنار وزیر، این امکان را می‌دهد تا با ایجاد اتاق فکر زیر بناهای توسعه را گسترش دهند و با برگزاری سمینارهایی مرتبط با حوزه‌های مختلف و گردهمایی کارگروه‌های مجرب، طرح‌های توسعه را ارائه کنند تا در جلسات هیات دولت، امکان‌پذیری و تفوق طرح‌ها را بررسی کنند.