شناسهٔ خبر: 102038 - سرویس وزارتی

عملکرد سه ماه نخست دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

خرید، نصب و راه‌اندازی ۳۳ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور/ نصب و راه‌اندازی ۴۵ دستگاه ترددشمار در راه‌های برون‌شهری

تردد شمار خرید، نصب و راه‌اندازی ۳۳ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور از جمله اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سه‌ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وزارت را‌ه‌وشهرسازی با تدوین گزارشی به ارائه دستاوردهای خود در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مرکز مدیریت راه‌های کشور پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ۳۳ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم خرید، نصب و راه‌اندازی شده است. بدین‌ترتیب مجموع سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور به یک‌هزار و ۷۳۸ دستگاه در ۳۲ استان کشور رسیده است که قابلیت ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط خودروها و تخلف عبور خودروهای سنگین مجهز هستند.

همچنین در این مدت اقدام به نوسازی و ارتقاء چهار سامانه موجود توزین در حال حرکت شده است که دچار فرسودگی شده بودند. علاوه‌بر این در این بازه زمانی، از ۸۸۱ ایستگاه نظارت تصویری جاده‌ای، ۳۰۰ کلاینت نرم‌افزار نظارت تصویری و ۵ هزار و ۴۰ دستگاه شبکه رادیوئی بیسیم (VHF) آنالوگ پشتیبانی و نگهداری شده است.

آنگونه که در این گزارش آمده است، در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، ۴۵ دستگاه ترددشمار جدید در سطح راه‌های برون‌شهری کشور نصب و راه‌اندازی شده‌ است؛ همچنین علاوه‌بر ترددشمارهای جدید از ۲ هزار و ۵۳۰ ترددشمار نصب شده در سال‌های گذشته نیز پشتیبانی و نگهداری شده است.

همچنین در سه ماه اخیر باتوجه‌به اتصال ۲۰۳ تابلوی پیام متغییر به سامانه تجمیع تابلوها، کنترل، مدیریت و نظارت بر تابلوهای مذکور از طریق سامانه مرکزی انجام شده است. در این راستا فرایند اتصال سامانه تابلوهای پیام متغییر به سایر سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور شامل سامانه‌های زمان سفر و ثبت سوانح و وقایع در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، عمليات كنترل، مديريت، نگهداری و پشتیبانی از ۱۶ تابلو ترافیک نما در سطح ۱۳ استان کشور در سه ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم انجام شده است. بدین‌ترتیب مدیریت و کنترل تابلوهای ترافیک‌نما به وسیله سامانه جامع تابلوها تحقق پیدا کرده و فرایند پردازش تصویر عملکرد تابلوها باتوجه‌به خروجی سامانه ترددشماری برخط، تکمیل شد.

در این گزارش درباره خروجی فعالیت وب‌سایت ۱۴۱ نیز آمده است که در بازه زمانی مدنظر، بازدید از این سایت به بیش از ۳/۲ میلیون رسیده است. همچنین از فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۵۹۰ هزار از نرم‌افزار کاربردی ۱۴۱ تلفن همراه بازدید شده است.

علاوه بر این در راستای مدیریت ناوگان راهداری به‌صورت برخط، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تجهیز این ناوگان به ردیاب برخط (GPS) اقدام شده است. بر این اساس در دولت سیزدهم ۱۱ هزار و ۲۰۶ دستگاه از ماشین‌آلات و گشت‌های راهداری به ردیاب برخط تجهیز و در نرم‌افزار یکپارچه برای دفاتر ستادی ذی‌ربط، پرسنل مرکز مدیریت و ادارات کل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای سراسر کشور قابل مشاهده است.

ردیف

عنوان متغير/ شاخص

واحد

عملکرد

ابتدای سال تا پایان دولت دوازدهم

دولت سیزدهم

۱

خريد، نصب و راه اندازي سامانه‌هاي ثبت تخلفات عبور و مرور

سامانه

۱۱

۳۳

۲

پشتيباني و نگهداري سامانه‌هاي ثبت تخلفات عبور و مرور (تجمعي)

سامانه

۱۷۰۵

۱۷۳۸

۳

خريد، نصب و راه‌اندازي سامانه‌هاي توزين در حال حركت (تجمعي)

سامانه

۲

 (*)۰

۴

پشتيباني و نگهداري سامانه‌هاي توزين در حال حركت (تجمعي)

سامانه

۶۲

۵۸

۵

توسعه و نگهداري دوربين‌هاي نظارتي (تجمعي)

ايستگاه

۸۷۸

۸۸۱

۶

كلاينت (نگهداري و پشتيباني) نرم افزار نظارت تصويري

دستگاه

۲۹۵

۳۰۰

۸

وب سایت ۱۴۱

بازدید

بیش از ۸/۱ میلیون

بیش از ۲/۲ میلیون

۹

نرم افزار کاربردی تلفن همراه

بازدید

بیش از ۷۴۵ هزار

بیش از ۵۹۰ هزار

۱۰

نگهداری و پشتیبانی شبکه رادیوئی بیسیم VHF آنالوگ

دستگاه

۵۰۴۰

۵۰۴۰

۱۱

خريد دستگاه‌‍‌‌هاي ترددشمار

دستگاه

۱۶

۴۵

۱۲

نگهداری دستگاه‌های ترددشمار (تجمعي)

دستگاه

۲۴۸۵

۲۵۳۰

۱۳

نگهداری و مدیریت پیام تابلوهای پیام متغیر و ترافیک نما (تجمعی)

دستگاه

۲۱۸

۲۱۹

۱۴

تجهيز ناوگان راهداری به ردياب (تجمعي)

دستگاه

۹۸۰۰

۱۱۲۰۶

*نوسازي و ارتقا ۴ سامانه WIM  انجام شده است .