شناسهٔ خبر: 102111 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نمایشگاه حمل و نقل فرصتی برای رفع موانع تولید در بخش ریلی و بازنگری در دیپلماسی اقتصادی است

سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه حمل ونقل را فرصتی برای رفع موانع بخش تولید و بازنگری در دیپلماسی اقتصادی برشمرد.

سیدمیعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته با تاکید بر اینکه راه‌آهن کلید واژه توسعه و پیشرفت و نماد بارز اقتصاد مقاومتی است، اعلام کرد: توجه ویژه به حمل و نقل ریلی در چشم‌اندازهای توسعه‌ای کشور، گویای رسالت تاریخی و نقش راهبردی این صنعت در رونق اقتصادی و تحقق توسعه پایدار در دو بعد ملی و بین‌المللی است. بدون شک، تحقق رسالتی چنین عظیم، نیازمند هم‌اندیشی، هم‌افزایی و همگرایی بیش از پیش همه اعضای صنعت حمل و نقل به ویژه خانواده بزرگ ریلی است و رویدادهایی چون برگزاری «پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته» می‌تواند به عنوان بستری مناسب برای این مهم ایفای نقش کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گردهمایی فعالین حوزه حمل و نقل را نویدبخش شناخت هر چه بهتر ظرفیت‌ها، سرمایه‌های داخلی، برقراری پیوند عمیق‌تر و هم‌افزایی همه بخش‌ها و بهره‌گیری از تمام ظرفیت اکوسیستم حمل و نقل کشور در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نیل به اهداف بلند این حوزه از جمله حمل و نقلی پیشرفته، سریع، ایمن، اقتصادی، هوشمند و پایدار برشمرد. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های صنایع، مراکز آموزشی و تحقیقاتی، و سرمایه‌گذاران در بخش‌های دولتی و غیردولتی برای تأمین الزامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به منظور توسعه همه‌جانبه بخش‌های زیرساخت، ناوگان و بهره‌برداری، از پژوهش و تحقیق و توسعه تا هوشمندسازی فرآیند‌ها، نوآوری در روش‌های تأمین و مدیریت سرمایه، افزایش سطح فناوری‌ها، تحول در آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ارتقاء کیفیت و استانداردهای تولید محصولات، و بهبود فرهنگ حمل و نقل، به نحو شایسته بهره برد.

صالحی افزود: این رویداد همچنین، می‌تواند فرصتی مغتنم برای شکل‌گیری گفتمان و فرهنگ تشریک مساعی برای رفع موانع بخش تولید، بازنگری در دیپلماسی اقتصادی به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، برون رفت از مشکلات پیش روی صنعت حمل و نقل و به ویژه صنعت ریلی، و ایجاد بستری مناسب برای حضور فعالانه و نقش‌آفرینی مجموعه های نوآور و دانش بنیان را فراهم آورد. 

 وی اظهار امیدواری کرد تا  این رویداد منشاء خدمات و برکات برای صنعت حمل و نقل به ویژه صنعت ریلی، اقتصادکشور و توسعه میهن باشد.

صالحی خواستار همدلی بیش از پیش خانواده بزرگ ریلی و نیز توفیق وسربلندی همه فعالان صنعت حمل و نقل شد.