شناسهٔ خبر: 102163 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

تحصیل ۳۴۱ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان

دکتر قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در نیمه اول سال جاری با تلاش‌های بعمل آمده ۳۴۱ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان تحصیل شده که این میزان بیش از ۹ برابر برنامه ابلاغی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات ویژه انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این اداره‌کل اظهار کرد: این حوزه با دارا بودن سه اداره واگذاری، حقوقی و املاک، راهبری و نظارت بر تمامی امور مربوط به اراضی دولتی در سطح استان را برعهده دارد.  

وی افزود: قیمت گذاری اراضی واگذار و خریداری شده، نظارت برايجاد و بروز رسانی بانك اطلاعات زمين، نظارت بر حفاظت از اراضی، نظارت بر شناسائی و انتخاب زمين مناسب برای پروژه‌ها، امكان سنجی اراضی و تحويل زمين، تغییر و تحول اراضی داخل و خارج از حریم و محدوده با هماهنگی منابع طبیعی از جمله این اقدامات است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: از دیگر فعالیت‌های این حوزه می‌توان به اخذ اسناد مالکیت تک برگی، تثبیت اراضی دولتی و پالایش اطلاعات اراضی، واگذاری اراضی به اقشار ویژه و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن اشاره کرد.  

 وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ویژه حوزه املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، خروج از حالت سنتی و انجام فعالیت‌ها بصورت کاملا دیجیتالی است. گفت: ارتباط با ۱۰۷ شهر این استان که پیش از این بصورت سنتی و دستی انجام می‌پذیرفت اکنون بصورت سیستمی و در قالب فرم الکترونیکی انجام می‌شود.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابتدای سال با برنامه ریزی و تلاش بی‌وقفه توانسته است جلوتر از اهداف تعیین شده در برخی از شاخص‌های اختصاصی عمل کند.  

 وی بیان داشت: در نیمه اول سال جاری با تلاش‌های انجام شده در حوزه املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی، ۳۴۱ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان تحصیل شده که این میزان بیش از ۹ برابر برنامه ابلاغی بوده است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار ۴۵۵ سند دفترچه‌ای اراضی دولتی استان اصفهان به سند تک برگ تبدیل و ۷۵۰ صورتمجلس تفکیکی در سطح و طبقات اخذ شده است.  

 وی در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه حقوقی این اداره‌کل اذعان داشت: تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی له و علیه دولت به تعداد ۱۷۵ رای، طرح دعوی و تکمیل پرونده برای متصرفین ۱۸ قطعه از اراضی و اجرای آرای صادره قطعی له و علیه دولت به تعداد ۲۵ رای طی شش ماه اول سال از جمله فعالیت‌های ویژه این واحد بوده است.  

 قاری‌قرآن با اشاره به تامین اراضی مورد نیاز برای ساخت ۴۶ واحد مسکونی اقشار ویژه و واگذاری اراضی دولتی معادل ۴۶۲ واحد مسکونی در راستای تکالیف قانونی، گفت: این اقدامات با همت تلاشگران واحد واگذاری این اداره‌کل انجام پذیرفته است.