شناسهٔ خبر: 102166 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

جلوگیری از ۱۱۳۰مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه های مازندران

مازندران- ساخت و ساز سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و صدوسی(۱۱۳۰)مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های استان مازندران جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی  (مازندران) ، اسماعیل فولادی با اشاره به اینکه صیانت از حریم راهها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد.

 فولادی افزود: اگر مانع ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم راه هاي استان نشويم ، در بحث ايمني جاده ها با چالش جدي مواجه خواهيم شد.

وی ضمن تاکید بر ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های این استان عنوان نمود: سازه هاي غيرمجاز در حريم راه هاي مازندران شناسايي و از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ مورد اخطار، جمع آوری ، آزاد سازی و ۴۳۰ مورد حکم تخریب برای این گونه ساخت و سازها  صادر و با همکاري نيروي انتظامي و دادگستري اعمال قانون شد.

وی ادامه داد: ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم ، ايمني راه هاي مازندران را به خطر می اندازد ، حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه ها نیازمند یک همت و عزم ملی بوده که می بایست تمامی دستگاه های ذیربط خود را ملزم به اجرا آن بدانند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر لزوم اجراي قوانين و مقررات ايمني راه ها تاکيد کرد و افزود : مردم فهيم استان قبل از هرگونه فعاليتي در خصوص ساخت و ساز در حريم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از اين اداره كل اقدام کنند.

گفتني است به استناد ماده ۱۷ قانون ايمني راهها ، ايجاد هرگونه ساختمان و ديواركشي و تاسيسات به شعاع صد متر از انتهاي حريم راهها و حريم راه آهن هاي كشور و در طول كنارگذرهائي كه وزارت راه و شهرسازي احداث نموده يا مينمايد و يا مسئوليت نگهداري آن را به عهده دارد بدون كسب مجوز از وزارت مذكور ممنوع است.