شناسهٔ خبر: 102182 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و کولاک برف در برخی از نقاط کشور/ تلاطم بخش‌های غربی آب‌های خلیج فارس تا روز سه‌شنبه

بارش باران شدید کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وهفتم آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

وی با اشاره به بارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران در طول امروز، افزود: بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر می‌تواند به شکل برف باشد.

گودرزی شدت بارش‌های امروز را در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و خوزستان اعلام و پیش‌بینی کرد: در این مناطق شاهد آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید خواهیم بود؛ بنابراین رانندگانی که قصد تردد در این استان‌ها را دارند تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: به تدریج از اواخر وقت امشب این سامانه بارشی به بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز نفوذ می‌کند و در نتیجه در این مناطق نیز شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی با اظهار اینکه در روز یکشنبه به تدریج از شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز مرکزی کاسته می‌شود، گفت: فعالیت این سامانه در بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به صورت پراکنده ادامه دارد؛ همچنین بارش‌ها در استان‌هایی مانند خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

گودرزی از ورود سامانه بارشی بعدی در روز دوشنبه از سمت غرب به کشور خبر داد و گفت: در این روز در نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: همچنین در چند روز آینده برای نواحی کوهستانی و سردسیر مناطق نیمه غربی کشور، کاهش دید به دلیل رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی شده است؛ در نواحی مستعد در این چند روز بارش ها می‌تواند به شکل تگرگ هم باشد؛ بنابراین کوهنوردان باید به این نکته توجه داشته باشند.

به‌گفته وی، از امروز شنبه تا روز سه‌شنبه بخش‌های غربی آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه بیشینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد هشت درجه بالای صفر است، گفت: تهران امروز آسمانی ابری همراه با غبار صبحگاهی همراه با گاهی بارش باران و وزش باد خواهد داشت.