شناسهٔ خبر: 102207 - سرویس استان‌ها

امام جمعه ایرانشهر:‌

توجه به نگهداری و توسعه راه‌های روستایی در جنوب استان  سيستان و بلوچستان ضروری است

امام جمعه ایرانشهر.jpg امام جمعه ایرانشهر گفت: با توجه به‌ اینکه بیشتر جمعیت سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب آن در مناطق روستایی بسر می برند توسعه و نگهداری  راه‌ها در این مناطق برای تحقق عدالت ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، ‌حجت الاسلام عیسی بزمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایرانشهر با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: با توجه به‌ اینکه بیشتر جمعیت سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب آن در مناطق روستایی بسر می برند، توسعه و نگهداری راه ها در این مناطق برای تحقق عدالت ضروری است.

وی اظهار داشت: موضوع راه به ویژه در مناطق روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که توسعه مسیرهای ارتباطی در روستاها در راستای فراهم کردن زمینه برای دسترسی روستاییان به امکانات موردنیاز و تامین رفاه و آسایش آنان، از شاخصه‌های توسعه مناطق به شمار می‌رود.

امام جمعه ایرانشهر گفت: در دنیای امروز نیروی محرکه توسعه، بهره‌مندی از زیر ساخت‌های حمل و نقل اعم از جاده‌ای، هوایی و دریایی است بطوری که هر چه زیر ساخت‌ها مطلوب‌تر باشد به اقتصاد کشور و تحول منطقه کمک می‌نماید.

وی با اشاره به جایگاه حمل و نقل، تصریح کرد: رشد تجارت جهانی و ملی در گروه خدمات کارآمد حمل و نقل است.

حجت‌الاسلام بزمانی بر توسعه بزرگراه در جنوب سيستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: جنوب این استان دارای کمترین طول بزرگراه است که این‌ امر سبب افزایش تصادفات رانندگی شده است این درحالی است که با توجه به توسعه بندر چابهار و افزایش حمل کالا از این بندر به سایر مناطق کشور ضروری است دوبانده شدن مسیرها مورد توجه قرار گیرد.