شناسهٔ خبر: 102245 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تامین زمین برای ۲۰ هزار واحد مسکن در اردبیل/ پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان مسکن در اردبیل

محبوب حیدری - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون برای ۲۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن زمین رایگان تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل در بازدید از پروژه های در حال احداث مسکن شهر اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: بعد از اتمام پروژه مسکن مهر در قالب طرح جهش تولید مسکن ساخت ۸۰ هزار واحد مسکن در چهار سال پیش بینی شده که ۴۷ هزار واحد در اردبیل و ۳۳ هزار واحد نیز در سایر شهرستان ها اجرا می شود.

وی ویژگی قانون جهش تولید را ساخت مسکن به شکل تقاضا محور توصیف و خاطر نشان کرد: از ابتدای آبان ماه ثبت نام متقاضیان در این طرح شروع شده که تا آخر آذرماه ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امیدواریم با پالایش نهایی متقاضیان اصلی واجدین شرایط برای طرح جهش تولید مسکن مشخص شود تا در یک فرجه زمانی دو ساله۴۰ هزار واحد و در دو سال دیگر در دولت سیزدهم ۴۰ هزار واحد مسکن مورد نیاز متقاضیان اجرایی و عملیاتی شود.

حیدری بیان کرد: با برگزاری جلسات متعدد شورای مسکن در سطح استان با پیگیری استاندار اردبیل و معاون عمرانی ما موفق شدیم برای ۲۰ هزار واحد زمین مورد نیاز را تامین و آماده احداث واحدهای مسکن کنیم.

پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان مسکن در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد کمبود زمین و راهکارهای پیش بینی شده در این زمینه گفت: در قالب کمیسیون ماده ۵ و صدور مجوز قانونی برای الحاق مناطق اطراف شهر اردبیل سعی داریم تا تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی را آغاز کنیم تا دغدغه ای از بابت زمین نداشته باشیم.

حیدری بیان کرد: با تصمیم شورای مسکن متقاضیان مسکن در قالب طرح جهش تولید از ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بهره مند شده و در سایر شهرها نیز رقم تسهیلات پرداختی ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: با در نظر گرفتن آورده متقاضیان تا ۲۰ درصد و پرداخت تسهیلات امیدواریم ساخت و تحویل واحدهای مسکونی را در مدت دو سال انجام دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر متولی تامین زمین و ساخت مسکن راه و شهرسازی است اما در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن متولی ساخت بوده و تامین زمین را راه و شهرسازی انجام می دهد.

حیدری اظهار کرد: به غیر از دو شهر مشگین شهر و بیله سوار ما در سایر شهرها مشکلی از بابت تامین زمین نداریم و به محض اعلام نهایی متقاضیان اصلی صدور پروانه و احداث مسکن آغاز خواهد شد.