شناسهٔ خبر: 102263 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت یکهزار واحد مسکونی در کاشمر/تسهیلات به متقاضیان ساخت مراکز بوم‌گردی در کاشمر ارایه شود

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه با نماینده کاشمر با اشاره به نهضت ملی مسکن از مدیران شهر کاشمر خواست تا ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر ریوش و یکهزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد کاشمر را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  شرکت بازآفرینی شهری ایران معاون وزیر راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد ، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران مسایل و مشکلات محلات هدف حوزه انتخابیه را مورد بررسی قرار داد .

محمد آئینی با اشاره به نهضت ملی مسکن از مدیران کاشمر خواست تا ساخت 100 واحد مسکونی در شهر ریوش و هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد کاشمر را در دستور کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نیز در این نشست با تشریح وضعیت محدوده و محلات، توجه بیشتر به این مناطق را خواستار شد.

همچنین در این نشست محمد امین شهردار ریوش با بیان این که ستادهای بازآفرینی شهری در سطح شهرستان و استان به صورت مرتب برگزار می‌شود، اظهارکرد: تاکنون در شهر ریوش 14 هکتار بافت فرسوده و سه منطقه سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است.

شهردار ریوش با بیان این که آموزش و کسب مهارت‌آموزی در شهر ریوش یکی دیگر از فعالیت‌های در این حوزه به شمار می‌رود، گفت: در شهر ریوش شعار هر خانه یک کارگاه به صورت عملیاتی اجرا شده و هدف این است تا بافت ناکارآمد این شهر تبدیل به یک پهنه بلوک صنایع دستی و گردشگری تبدیل شود