شناسهٔ خبر: 102266 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

۱۰ درصد کار مانده تا تکمیل باند دوم پلیس راه به علویجه

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه باند دوم علویجه به پلیس راه اصفهان ـ تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه محور علویجه ـ پلیس راه اصفهان ـ تهران یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد است، اظهار داشت: این محور از مقطع روبروی پلیس راه اصفهان ـ تهران منشعب و تا شهر دهق ادامه دارد و از شهر دهق نیز دسترسی به شهرستان‌های گلپایگان و نجف‌آباد امکان‌پذیر است.    

 وی اذعان داشت: عملیات احداث باند دوم این محور از ماه های پایانی سال ۱۳۹۶ با هدف رفع نقاط حادثه خیز و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ در این مسیر آغاز شد. و با توجه به اقدامات انجام شده و در صورت تامین منابع مورد نیاز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه احداث باند دوم پلیس راه به علویجه دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: اقدامات انجام شده و احجام فنی به کار رفته در این محور تاکنون شامل ۱۹ هزار و ۷۲۵ مترمکعب خاکبرداری، ۱۵ هزار و ۲۲۵ مترمکعب خاکریزی، ۶۱ هزار و ۵۳۳ مترمکعب زیراساس و اساس، دو هزار و ۶۸ مترمکعب بتن ریزی، ۳۴۰ تن آرماتوربندی و ۶۵ هزار و ۹۲۵ تن آسفالت گرم بوده است.  

 وی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۵ کیلومتر راهسازی به همراه ۲ دستگاه تقاطع غیر همسطح هرکدام به میزان ۲۲ متر در این محور به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.  

 شاهسوندی با بیان اینکه تا کنون ۱۹۵ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است عنوان کرد: باقیمانده محور در دست اجرا قرار دارد و برای تکمیل لازم است ۸۵ میلیارد ریال اعتبار تامین شود همچنین ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای خرید، نصب علائم و ایمنی روسازی مورد نیاز است.