شناسهٔ خبر: 102285 - سرویس جاده‌ای

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی:

لزوم افزایش مبلغ تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ برای بخش حمل‌ونقل / طرح توسعه کشور منوط به ایجاد زیرساخت‌های اساسی است

پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته1 نماینده مردم نهاوند استان همدان در مجلس یازدهم شورای اسلامی بودجه امسال دولت را ضد تورمی دانست که سعی کرده است کمترین کسری را داشته باشد.

علیرضا شهبازی عضو مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم در راستای شعار امسال هفته حمل‌ونقل مبنی بر توسعه زیرساخت، نوسازی ناوگان و حمل‌ونقل کارآمد، در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: بودجه امسال همان‌طور که دولت نیز گفته، ضد تورمی است و سعی کرده کمترین کسری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله بودجه که پیش‌بینی شده، ثبات اقتصادی است، افزود: امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که بر اساس منبع درآمد دولت است شاهد کسر بودجه‌ای نباشیم که در سال‌های قبل داشتیم.

شهبازی با یادآوری اینکه کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی و کار بر روی بودجه هستند، تصریح کرد: با نهایی شدن پیشنهادات و انجام اقداماتی که کمیسیون تلفیق بر روی بودجه دارد، امیدواریم در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری شاهد تحقق اصلاح ساختاری بودجه باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان با اظهار اینکه شاید نتوانیم در یک سال اصلاحات مورد نیاز در بودجه را انجام دهیم، گفت: تا همان اندازه‌ای که امکان داشته باشد باید بودجه را اصلاح کرد و امیدواریم امسال با توجه به نظر و همراهی دولت با مجلس، بتوانیم شاهد بودجه‌ای با کمترین تنش‌ها باشیم که بیشترین توجهش به زیرساخت‌های حمل‌ونقل و مسائل ضروری است.

وی با بیان اینکه هدف پیش‌بینی یکسری از هزینه‌های جاری در بودجه است، تاکید کرد:‌ باید بیشتر به سمت و سوی زیرساخت‌ها برویم زیرا طرح توسعه کشور منوط به ایجاد زیرساخت‌های اساسی است که امیدواریم این اتفاق در زمینه جاده و ریلی روی دهد.

شهبازی همچنین با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان یک ضرورت به‌شمار می‌رود، گفت: در سال‌های گذشته هرچند اقداماتی در راستای نوسازی ناوگان انجام شده اما کم بوده است و نیازمند انجام اقدامات بیشتری در این زمینه هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان تاکید کرد: باید مبلغ تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ برای بخش حمل‌ونقل افزایش یابد؛ باید با مذاکرات با کارشناسان و مدیران این بخش در وزارت راه‌وشهرسازی از راه‌های مختلف این رقم را افزایش دهیم.

مبلغ تعیین شده باید افزایش یابد برای حوزه حمل ونقل و با صحبت ها و مذاکراتی که با کارشناسان و مدیران این بخش در وزارت راه وجود دارد، بتوانیم از راه های مختلف افزایش دهیم.

براساس این گزارش نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ آذرماه به مناسبت هفته حمل‌ونقل در مصلای امام خمینی (ره) با حضور مقامات و مسئولان برگزار می‌شود.