شناسهٔ خبر: 102305 - سرویس استان‌ها

در راستای اجرای قانون حدنگار انجام پذیرفت؛

اجرای طرح شمیم در ۱۸۶ هکتار از اراضی ملی کاشان

مجتبی اراسته اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه عملیات برداشت شمیم و جانمایی پلاک‌های ثبتی این شهرستان در بانک اطلاعات املاک استان اصفهان با سرعت در حال انجام است گفت: طرح شمیم برای ۱۸۶ هکتار از اراضی بلوار الهیه کاشان اجرا شده است.

 مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) در خصوص وضعیت اجرای طرح شمیم در این شهرستان اظهار کرد: در راستای سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های بعمل آمده از سوی این اداره طرح شمیم با سرعت مطلوب در حال انجام بوده و برای ۱۸۶ هکتار از اراضی بلوار الهیه کاشان اجرا شده است.  

وی بیان داشت: این طرح (شبکه ملی یکپارچه مالکیت)، گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: طرح شمیم در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.  

 وی اذعان داشت: بر این اساس عملیات برداشت شمیم ۱۴ هکتار از اراضی قمصر در دست اقدام است همچنین جانمایی هفت هکتار از اراضی این شهرستان در بانک اطلاعات املاک استان انجام پذیرفته که از این میزان، سه هکتار از اراضی دشت تقی‌زاده و چهار هکتار از اراضی فین واقع در بخش دو کاشان بوده است.  

 آراسته با بیان اینکه ۱۹۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان در مرحله اخذ سند تک برگ قرار داد عنوان کرد: در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار و با پیگیری‌های ویژه بعمل آمده مراحل تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ اراضی بخش یک کاشان به مساحت ۱۴ هکتار و بخش دو کاشان به مساحت ۱۸۰ هکتار در حال اجرا است.  

 وی بیان داشت: در یک هفته اخیر سند تک برگ سه پلاک ثبتی در بخش دو کاشان جمعاً به مساحت بیش از دو هزار و ۶۰۰ مترمربع اخذ شد که این اقدام با هدف تثبیت مالکیت دولت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و جلوگیری از زمین خواری انجام پذیرفته است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در پایان با اشاره به اینکه طرح ملی کاداستر در راستای توسعه الکترونیک و مکانیزه ارائه خدمات ثبتی در این شهرستان هم‌زمان با سراسر کشور در حال اجرا است، گفت: این طرح از زمین‌خواری، کلاه‌برداری و صدور اسناد مالکیت معارض جلوگیری می‌کند و در آن اطلاعات حقوقی مالک و تمامی اراضی ملی دولتی و غیردولتی ثبت می‌شود.