شناسهٔ خبر: 102318 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری لرستان:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سیل‌های ۹۸ از مطالبات جدی استان است

تکمیل پروژه های نیمه تمام سیل های 98 از مطالبات جدی استان لرستان است.jpg مدیرکل راهداری لرستان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سیل‌های ۹۸ از مطالبات جدی استان است که از یکماه قبل از سفر رئیس جمهور پیگیری‌ها برای تکمیل این پروژه‌ها در سطح وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری آغاز شده است و ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، عباس شرفی در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی افلاک گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سیل‌های ۹۸ از مطالبات جدی استان است در حال حاضر ۱۵ پل بزرگ موقت نیاز به ایمن‌سازی و تقویت پایه‌ها دارد و ۵۰ کیلومتر دیوار حائل برای ایمن‌سازی محورهای بازسازی شده به‌ویژه در محور خرم‌آباد_پلدختر نیاز است که از یکماه قبل از سفر رئیس جمهور، پیگیری‌ها برای تکمیل این پروژه‌ها در سطح وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری آغاز شده است و ادامه دارد.

وی افزود: در سیل‌های سال ۹۸، ۷۰۰ کیلومتر راه و ۶۸۰ دستگاه پل و ابنیه فنی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دید و بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های راه استان وارد شد که هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان آن در سامانه سجاد ثبت شده است اما تاکنون تنها ۲۳۰ میلیارد تومان یعنی ۱۰درصد این مبلغ در قالب اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته که ۸۰ درصد همین اعتبار نیز به صورت اسناد خزانه اسلامی و ۲۰درصد آن نقدی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: بهسازی و آسفالت ۴۴۰ کیلومتر راه، احداث و بازسازی ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی در امر بازسازی سیل‌های ۹۸ صورت گرفته است که پل شهید سلیمانی در دوراهی بابازید_کرمانشاه از زیباترین و ماندگارترین پروژه‌های سازمان راهداری در استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به راهداری زمستانی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و آماده‌باش ۳۷۱ راهدار و ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در قالب ۳۸ تیم در محورها و گردنه‌های برفگیر استان، در بارش‌های اخیر هیچگونه مشکلی در تردد وسایل نقلیه بوجود نیامد.

شرفی درخصوص نوسازی ناوگان باری فرسوده گفت: براساس مصوبه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده با وارد کردن ناوگان سه سال عمر از خارج، استان لرستان از استان‌های موفق بوده و تاکنون تعدادی از شرکت‌های استان موفق به استفاده از این فرصت شده‌اند.

وی ادامه داد: سالانه بطور متوسط ۵.۵ میلیون تن کالا و سه میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری لرستان جابجا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به تجهیز محورهای استان به سامانه‌های هوشمند گفت: در حال حاضر ۷۸ دوربین ثبت تخلفات سرعت،  ۶۸ دستگاه ترددشمار و ۱۹ سامانه نظارت تصویری در محورهای استان پایش تردد وسایل نقلیه را فراهم کرده اند از این تعداد ۶۴ دوربین ثبت تخلفات فعال است و تا پایان سال تمام دوربین‌های موجود فعال خواهد شد، براساس میزان راه‌های استان باید تعداد دوربین‌ها به دو برابر افزایش یابد که با توجه به برنامه سازمان راهداری برای نصب دو هزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت در کشور، به‌زودی سهم استان لرستان نیز مشخص و عملیاتی می‌شود.