شناسهٔ خبر: 102331 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

تاکنون قریب به ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در استان تهران ثبت نام کرده اند/تهرانی‌ها، شهرهای دماوند، رودهن و فیروزکوه را انتخاب نکنند

محبت خواه3.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تمدید مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن تا ۱۵ دی ماه و ثبت نام ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن از تاریخ ۲۸ مهرماه آغاز شده و به دلیل استقبال گسترده شهروندان ثبت نام در طرح مذکور همگام با سراسر کشور تا ۱۵ دی ماه در استان تهران نیز تمدید شده است.

محبت خواه در ادامه گفت:  در حال حاضر ثبت نام  برای شهرهایی که زمین برای آنها تامین شده انجام می پذیرد لذا در استان تهران امکان ثبت نام در ۱۲ شهر فراهم شده است که این شهرها شامل اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است اما نکته مهم اینجاست که تهرانی ها تنها مجاز به ثبت نام در پاکدشت، رباط کریم، پرند، هشتگرد و ایوانکی هستند و اگر ثبت نام اشتباه در سایر شهرهای استان داشته اند در فرصت باقیمانده می بایست انصراف داده و مجدد شهر درست را انتخاب کنند. 

محبت خواه تصریح کرد: ثبت نام درشهرهایی مثل دماوند، رودهن و فیروزکوه مختص بومیان این شهرها است که متاسفانه بسیاری از تهرانی ها این شهر ها را به اشتباه انتخاب می کنند.

وی گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهمیه هر استان برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در فاز اول سال ۱۴۰۰ مشخص شده و سهم استان تهران ۱۴ هزار و ۴۸۸ واحد پیش‌بینی شده است. همچنین لازم به ذکر است در استان تهران از مجموع ۱۲ شهر ثبت نامی قریب به ۴۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و ۲۹۲ هزار نفر نیز در انتظار دریافت استعلام از وزرات متبوع هستند.

  وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز نسبت به ثبت نام اقدام کنند، گفت: شرط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، داشتن فرم ج سبز، نداشتن ملک خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن است.  

محبت خواه گفت: پیش بینی می شود اجرای طرح نهضت ملی مسکن نه در کوتاه‌ مدت بلکه در طولانی مدت تأثیرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت و با تأثیر در کاهش تقاضای مسکن با محوریت و اولویت مسکن خانواده های محروم و بی بضاعت  این بازار به سمت تعادل خواهد رفت.