شناسهٔ خبر: 102387 - سرویس بنادر و دریانوردی

در پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

سامانه خدمات آنلاین لجستیک بندری رونمایی شد

پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته2 سامانه خدمات آنلاین لجستیک بندری در پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، سامانه خدمات آنلاین لجستیک بندری از سوی شرکت دانش‌بنیان رهیاب رایانه گستر از زیرمجموعه‌های فعال و موفق هلدینگ تایدواتر خاور میانه رونمایی شد. این سامانه که در حال حاضر اولین و تنها سامانه خدمات آنلاین و غیرحضوری در حوزه خدمات بندری است، در واقع بخشی از طرح جامع سامانه لجستیک بندری محسوب می‌شود.

این سامانه می‌تواند خدمات مناسبی به صاحبان کالا و ترمینال‌های کانتینری به عنوان ذی‌نفعان اصلی ارائه کند و در راستای تکریم ارباب رجوع طراحی شده است.

ضیاء ظریفی مدیر عامل شرکت رهیاب با ارائه توضیحات فشرده این سامانه را به مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی معرفی کرد و به نوعی در این بخش از مراسم، از این نرم‌افزار رونمایی شد.

قائم مقامی درباره این سامانه چنین توضیح داد: سامانه خدمات آنلاین لجستیک بخشی از طرح جامع لجستیک بندری است که با هدف تکریم ارباب رجوع و به منظور بهبود و ارتقای کیفی خدمات، با ارائه خدمات غیرحضوری به صاحبان کالا طراحی و پیاده سازی شده است.

قائم‌مقامی ادامه داد: این سامانه موجب کوتاه شدن فرایندها، به حداقل رساندن مصرف کاغذ و سرعت بخشیدن به کار و مهم‌تر از همه کاهش هزینه‌های مرتبط می‌شود و در کلیه بنادر کشور قابل استفاده خواهد بود.» ایشان همچنین اظهار کردند بخش‌های دیگر از طرح جامع لجستیک بندری نیز به تدریج و پس از دریافت تاییدیه نهاد‌ها و ارگان‌های مربوطه مثل سازمان بنادر و دریانوردی رونمایی و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیران شرکت تایدواتر خاور میانه در پایان از وزیر و معاونانش خواستار حمایت و پشتیبانی در راستای تولید این سامانه شدند تا به بهترین شکل عملیاتی و اجرایی شود و به هدف خود برسد.