شناسهٔ خبر: 102392 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور/ورود سامانه بارشی جدید از شنبه به کشور

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در کشور به شکل برف و باران و وزش باد شدید موقتی خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سی‌ام آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در کشور به شکل برف و باران و وزش باد شدید موقتی ادامه خواهد داشت، گفت: امروز ادامه بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، شمال کرمان، یزد، نیمه شمالی فارس، استان بوشهر، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی ادامه دارد.

رفیعی با بیان اینکه بارش‌ها به شکل پراکنده و خفیف در استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، غرب کردستان، ‌قزوین، البرز و تهران به شکل برف و باران و وزش باد شدید موقت ادامه خواهد یافت، افزود: بارش‌ها در برخی از مناطق جنوبی نیز همراه با رعد و برق خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها را تا اواسط امروز پیش‌بینی و تصریح کرد: بارش‌ها در شهرهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال غرب استان فارس شدت می‌یابد؛ این امر موجب جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی خواهد شد که مردم باید در این مناطق توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه از اواسط امروز بارش‌ها در این مناطق ضعیف خواهد شد و به مناطق شرق و شمال شرق کشور می‌رسد، گفت: از روز چهارشنبه تا شنبه نیز با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که سبب شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر نیز خواهد شد.

به‌گفته رفیعی در مناطقی از جمله شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده برف روی می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه روز شنبه پیش رو دوباره سامانه بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد، پبیش‌بینی کرد: این سامانه علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب و جنوب غرب، مرکز و استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند را دربر می‌گیرد و بارش‌ها به شکل برف و باران خواهد بود.

به‌‌گفته وی روز یکشنبه این بارش‌ها به مناطق شرق کشور کشیده خواهد شد.

رفیعی همچنین با بیان اینکه امروز در شمال غرب کشور و استان‌های ساحلی خزر وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود، گفت: آب‌های خلیج فارس و همین‌طور دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به وزش باد شدید، مواج خواهند بود و از روز چهارشنبه تا شنبه نیز دریای خزر متلاطم خواهد شد.

وی آسمان امروز تهران را نیمه ابری همراه با مه رقیق پیش بینی کرد و افزود: گاهی مواقع بارش باران را داریم و در اواسط روز نیز شاهد کاهش ابر و وزش باد خواهیم بود.

رفیعی، حداکثر دمای تهران را ۱۲ درجه بالای صفر و حداقل دما را نیز برای فردا دو درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد و گفت: حداقل دما در مهرآباد به هفت درجه بالای صفر رسید؛ همچنین سردترین مرکز استان امروز بجنورد با دمای حداقل سه درجه زیر صفر و ارومیه یک درجه زیر صفر ثبت شد و گرم‌ترین مراکز استان نیز دیروز بندرعباس و بوشهر با دمای حداکثر ۲۶ درجه بالای صفر بودند.