شناسهٔ خبر: 102407 - سرویس استان‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد

اجرای ۹ پروژه مطالعاتی از سوی اداره کل بنادر هرمزگان

بندر هرمزگان ۹ پروژه مطالعاتی توسط معاونت‌های مختلف بنادر هرمزگان در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: درحال حاضر ۹ پروژه مطالعاتی توسط معاونت‌های مختلف بنادر هرمزگان در دست اقدام است که از این تعداد پنج مورد از آنها در حال انجام فرآیند مطالعاتی است.

وی بیان داشت: طرح‌های مطالعاتی شامل بررسی و رتبه‌بندی علل و عوامل موثر بر بهینه‌سازی عملیات غیرکانتینری در بندر شهید رجایی و مطالعه بررسی و چگونگی پیاده‌سازی فرآیند ورود کالا از راه خشکی در بندرشهید رجایی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از دیگر پروژه‌های مطالعاتی در دست اقدام را مطالعه و بررسی ضرورت ایجاد ترمینال حمل درون بندری در این منطقه ویژه، تحلیل و بررسی شاخص‌های کلیدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و امکان‌سنجی جابجایی ترمینال مواد معدنی بندر خلیح فارس و نیز  پروژه بررسی و مقایسه روش‌های دریافت Thc  در بندر شهید رجایی دانست. 

محمدی کرجی‌ران گفت: پروژه‌های مطالعاتی بررسی و رتبه‌بندی عوامل موثر در نکول تعهدات بدهکاران تجاری و ارائه راهکار و  بهینه سازی ساختار زنجیره تامین(تدارکات و انبار) در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر پروژه‌های پژوهشی است.   

به گفته وی، پروژه مطالعاتی بازنگری طرح مقابله با شرایط اضطراری مجتمع بندری شهید رجایی از سوی واحد HSE و آتش‌نشانی بندر شهید رجایی نیز بخش دیگری از کارنامه پژوهشی اداره کل بنادر هرمزگان به شمار می‌آید.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی یادآورشد: تمام فعالیت‌های پژوهشی و حمایت‌های مطالعاتی بنادر در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ با رویکرد افزایش سهم تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش داخلی صورت گرفته است.