شناسهٔ خبر: 102445 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ؛

لزوم توجه به وضعیت معیشت و بیمه رانندگان در بودجه ۱۴۰۱

رضايي كوچي معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: رانندگان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر، از بزرگترین خانواده اجتماعی کشور هستند و حدود ۵۰۰ میلیون تن کالا را در کشور درطول سال جابه جا می‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (فارس)، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در در آئین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز، امانتداری و شب زنده داری را از ویژگی های همه رانندگان و راهداران دانست و گفت: رانندگان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر، از بزرگترین خانواده اجتماعی کشور هستند و حدود ۵۰۰ میلیون تن کالا را در کشور درطول سال جابه جا می‌کنند.

 نیاز به نوسازی ناوگان درون و برون شهری و توجه به بیمه و معیشت رانندگان و توجه ویژه به پروژه های عمرانی، موضوعات دیگری بود که رضایی کوچی در صحبت های خود به آن اشاره کرد و به پیش بینی این موارد در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

رضایی در ادامه گفت: طبق آمارهای معاونت حمل و نقل و ترافیک متاسفانه آمار حوادث جاده ای و تلفات استان بالا است و اگر چه با رفتار کنترلی در معابر شهری و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، حوادث کاهش یافته است، اما امیدواریم رفتارهای کنترلی منجر به ارتقای فرهنگ شهروندی و ترافیکی، کاهش تصادفات و موارد فوتی ناشی از آن شود و در این راه کمک گرفتن از تجربیات رانندگان با تجربه بسیار کار ساز می باشد.

گفتنی است این مراسم سه شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور جمع کثیری از مدیران استانی، صنوف حمل و نقل کالا و مسافر استان و راهداران فارس برگزار گردید، از زحمات برگزیدگان خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز تجلیل بعمل آمد و همچنین از خانواده های مرحوم رضا عابد، استاد به نام فیزیک و از رانندگان قدیمی و خوشنام استان، حاج ضرغام زره پوش پیشکسوت حمل و نقل فارس و کرمی راننده فداکار استان فارسی تقدیر شد.