شناسهٔ خبر: 102477 - سرویس استان‌ها

در جلسه مشترک کارگروه تحقق قانون جهش تولید مسکن مطرح شد؛

تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک مابین راه و شهرسازی و فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی

تبادل با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید مسکن به عنوان پیشران اقتصاد، بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی یکی از اهداف مجموعه راه وشهرسازی جهت بهبود وضعیت تولید مسکن تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، باتوجه به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان جهت گسترش آموزش‌های تخصصی و مهارتی در حوزه صنعت ساختمان و شهرسازی منعقد شد.
اجرای قانون فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال نیروی کار با مهارت و فراهم‌سازی زمینه پرورش نیروهای متخصص صنعت ساختمان و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و راهبردی در ساخت و ساز از مهم‌ترین اهداف این توافق‌نامه به شمار می‌رود.

ایجاد فرصت‌های پایدار اشتغال در قانون جهش تولید مسکن، زمینه‌ساز رونق اقتصادی

با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید مسکن به عنوان پیشران اقتصاد،  بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی یکی از اهداف مجموعه راه وشهرسازی جهت بهبود وضعیت تولید مسکن تعیین شده است.

در همین راستا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با مدیرکل راه و شهرسازی استان دیدار و گفت‌وگو کرد. پیش از این، تفاهم‌نامه مابین اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با هدف تولید ١٠٠٠ واحد مسکن با عنوان مسکن ماندگار منعقد شده  و طی جلسات مدون روند اجرای این تفاهم‌نامه بحث و بررسی می‌شود.