شناسهٔ خبر: 102499 - سرویس استان‌ها

سرپرست فرمانداری خلخال خبر داد:

راهداری شهرستان خلخال عنوان برتر کشور را کسب کرد

معروف خسروی.jpg سرپرست فرمانداری خلخال گفت:راهداری و حمل و نقل جاده این این شهرستان عنوان برتر راهداری کشور را کسب و رئیس این اداره به عنوان راهدار نمونه در سال ۱۴۰۰ انتخاب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل) ،سید جواد یحیی‌زاده در آئین گرامیداشت روز راهدار و اجرای رژه خودرویی اکیپ های راهداری و امداد و نجات جاده ای خلخال اعلام کرد: ارزیابی شاخص های خدمات رسانی و نگهداری راه‌های  اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این شهرستان رتبه برتر را دربین راهداری‌های کشور  را  از آن خود کرده است.

وی  اظهار کرد: عبور از گردنه‌های سخت وبرف گیر خلخال در شرایط بارندگیهای برف وکولاک مرهون تلاش و مجاهدت های راهداران سخت کوش این شهرستان در بدترین شرایط جوی واب وهوایی منطقه است.

در این آئین رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز گفت: هم اکنون ۱۰ اکیپ راهداری با بکارگیری  ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و پنج دستگاه خودروی سبک کمک‌دار آماده خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان، بازگشایی و برف‌روبی ۹۰۵ کیلومتر از مجموع راه‌های بین شهری و روستایی خلخال هستند.

معروف خسروری اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته و از بین رفتن گاردیل نصب شده در حاشیه پرتگاه‌های جاده خلخال به اسالم در زمان برف‌روبی از سوی دستگاه‌های سنگین راهداری حاکی از این واقعیت است که ارتقا ایمنی این راه تنها با تعریض در هر ۲ حوزه استان‌های اردبیل وگیلان امکان پذیر است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت:درسالهای گذشته  ۱۷ کیلومتر از تجهیزات گارد ریال نصب شده در سر پرتگاه های جاده خلخال به اسالم در جریان بارش های برف سنگین و بازگشایی و برف روبی راه از بین رفت.

وی بیان کرد: همین  امر موجب شد تا ۱۱ کیلومتر از مجموع ۲۰ کیلومتر از طول مسیر ۷۰ کیلومتری خلخال به اسالم در داخل حوزه راهداری این شهرستان  در این محور کوهستانی تعریض و تبدیل به راه اصلی و فاقد هرگونه پرتگاه شود.

وی با بیان اینکه در جریان وزش باد شدید روزهای گذشته چندین تیر چراغ روشنایی در مسیر راه ارتباطی خلخال به اسالم شکسته و یا چراغ‌های نصب شده بر روی تیرها از بین رفته است اظهار کرد: تجهیزات روشنایی فعلی جاده در مقابل باد با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت مقاومت ندارد.

خسروی تاکید کرد: به همین منظور و با هدف ارتقای سطح مقاومت تجهیزات روشنایی این مسیر در برابر تندبادهای شدید، مسیر روشنایی گردنه الماس مجددا در حال مطالعه برای نصب و راه اندازی تجهیزات جدید با مقاومت بالا است.

در رژه خودرویی امروز راهداران خلخال که همزمان با یکم دی ماه روز راهدار برگزار شد خودروهای سنگین راهداری به همراه خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر،اورژانس و خودروهای انتظامی با حرکت در سطح شهر توان خودرویی خودرا در مقابله با بحران‌های جوی به نمایش گذاشتند.