شناسهٔ خبر: 102503 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

آمادگی صدور پروانه ساخت شهرک‌های مسکونی برای واحدهای صنعتی داوطلب/راهکارهای دولت سیزدهم برای متعادل‌سازی تسهیلات ساخت مسکن

شهر تهران آمادگی صدور پروانه ساخت شهرک‌های مسکونی برای واحدهای صنعتی داوطلب، بازشدن سامانه املاک و اسکان به زودی، تلاش برای اصلاح الزام بانک‌ها به تخصیص منابع به بخش مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

طرح نهضت ملی مسکن تورم‌زا نیست

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن تورم زا نیست، گفت: طرح نهضت ملی مسکن تورم زا نیست چرا که مانند مسکن مهر خط اعتباری بانک مرکزی برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشده است. در طرح مسکن مهر، بانک مرکزی برای ساخت مسکن، خط اعتباری اختصاص داد و زمانی که این منابع وارد بازار شد تورم به وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: منبع مالی طرح نهضت ملی، تسهیلات بانک‌ها است که در گذشته به موضوعات دیگر اختصاص داده می‌شد اما اکنون و بر اساس مصوبه مجلس و قانون جهش تولید مسکن، ۲۰ درصد تسهیلات باید به مسکن داده شود. ضمن اینکه صندوق ملی مسکن نیز برای اجرای پروژه‌های مسکنی در نظر گرفته شده است

سامانه املاک و اسکان به زودی باز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تبصره‌های مناسبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است از باز شدن سامانه املاک و اسکان به زودی خبر داد.

میزان پرداخت اقساط مبتنی بر توان پرداخت دهک‌ها

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد: هرچقدر متقاضی مسکن در طرح حمایتی دولت، دهک درآمدی پایین‌تر باشد میزان بیشتری از سود تسهیلات دریافتی، توسط صندوق ملی مسکن به نمایندگی از دولت تامین می‌شود.

تلاش برای اصلاح الزام بانک‌ها به تخصیص منابع به بخش مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس در اصلاح احکام مرتبط به اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراه وزارت راه و شهرسازی است اجرای طرح مسکن را راهکاری برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا برشمرد.

موافقت با الحاق ۳۶ هکتار اراضی واقع در شرق محدوده چابهار به طرح نهضت ملی مسکن

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۳۶ هکتار اراضی واقع در شرق محدوده چابهار به طرح ملی مسکن با کاربری مسکونی موافقت کرد.

آمادگی صدور پروانه ساخت شهرک‌های مسکونی برای واحدهای صنعتی داوطلب

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید این امکان را دارد تا با صدور پروانه موردنیاز، مجوز ساخت شهرک‌های مسکونی را به خود شهرک‌های صنعتی واگذار کند.

پروانه ساختمانی ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده زلزله اندیکا صادر شد

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه پروانه ساختمانی ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده زلزله اندیکا صادر شد از اتمام تعمیرات حدود ۲ هزار واحد زلزله زده در اسفند امسال خبر داد.

تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختی سلماس با ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی سرعت می‌گیرد

نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی بر سرعت گرفتن تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختی سلماس برای سال جاری تاکید کرد و هزینه پیشنهاد شده بیمارستان را برای لایحه بودجه ۳۹۹ میلیاردتومان برشمرد.

ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

طبق تازه‌ترین آمار ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان بیش از ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

واگذاری زمین رایگان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: در راستای برنامه دولت برای آغاز طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور با توجه به ظرفیت شهر جدید بینالود، سهمیه چهار ساله حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی به این شهر جدید اختصاص یافت.

راهکارهای دولت سیزدهم برای متعادل‌سازی تسهیلات ساخت مسکن

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با ابزارهای قانونی همچون افزایش تسهیلات ساخت و پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات برای اقشار کم‌درآمد، در تلاش برای خانه‌دار کردن متقاضیان واقعی است.