شناسهٔ خبر: 102536 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری استان سمنان خبر داد:

اتمام عملیات مرمت و بازسازی پل آهوانو در محور دامغان-چشمه علی

پل آهوانو.jpeg رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اتمام عملیات مرمت و بازسازی پل آهوا نو در محور دامغان به چشمه علی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ وحید صداقت با اعلام اين خبر گفت: پل ها از مهمترین زیرساخت های راه ها محسوب می شوند که نیاز است هر ساله مورد بازبینی فنی قرار گرفته و نگهداری و مرمت پل ها در برنامه سالانه این اداره کل  قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری شبکه راهها و ساماندهی پل ها و ابنیه فنی در جهت افزایش عمر مفید راه و ابنیه اظهار داشت: به منظور تعمیر، مرمت و بازسازی اساسی پل‌های بزرگ در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان دامغان این اداره انجام مطالعات در خصوص پل آهوانو را در دستور کار خود قرار داده و با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال تعمیر و مرمت پل مذکور صورت پذیرفت .

صداقت در پایان گفت: در این راستا عملیات رادیه و برید، بازسازی سازه ای کوله ها، رفع آبشکستگی دستک ها و دیواره های برگشتی، تعمیرات دال و ایمن سازی عرشه پل ها با احداث نرده و تعمیر جان پناه پل انجام گردیده است و اکنون آماده بهره برداری است.