شناسهٔ خبر: 102564 - سرویس استان‌ها

به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری

دیدار مدیر کل راهداری بهمراه فعالان حوزه حمل‌و‌نقل و راهداری با نماینده ولی فقیه در استان

نماینده ولایت فقیه به مناسبت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری مدیرکل راهداری و جمعی از پرسنل اداره کل ، مدیران و معاونین ادارات آزمایشگاه مکانیک خاک ، هواشناسی ، و... و همچنین تشکل های صنفی استان ، مدیران شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر شهرستان بجنورد و فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری با نماینده ولی فقیه دراستان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، همزمان با چهارمین روز از  «هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری » مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به همراه جمعی از معاونین و پرسنل این اداره کل ، مدیران و معاونین ادارات آزمایشگاه مکانیک خاک ، هواشناسی ، و... و همچنین تشکل های صنفی استان ، مدیران شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر شهرستان بجنورد و فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی با حجت الاسلام رضا نوری  نماینده ولی فقیه در استان  دیدار کردند.

در این دیدار جعفر شهامت ، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بیان داشت : ۲۶ آذر ماه روز ملی حمل و نقل و رانندگان ، یادآور همت بلند رانندگان و فعالان ولایتمدار عرصه حمل و نقل جاده ای کشور در جهاد تخلیه بنادر در سال ۱۳۶۲ به دعوت امام راحل (قدس سره)است . عزیزانی که در این دوره های مختلف کشور و انقلاب خدماتی ماندگار از پشتیبانی دفاع مقدس تا حمل کالاهای اساسی، جابجایی زائرین اربعین حسینی (ع) و نیز خدمات رسانی در اوج بیماری کرونا را در کارنامه افتخارات خود دارند.

وی همچنین با اشاره به سالروز راهدار اظهار داشت :  اکنون فرصتی است برای تجلیل ازمجاهدت راهداران سخت کوش و گمنام که در شرایط طاقت فرسای سرما و گرما ، برای خدمت رسانی به هم میهنان و ایجاد امکان جابجایی ایمن هموطنان که با همه کمبودها ، سبب ساز حرکت بی توقف زندگی اقتصادی و اجتماعی جامعه در شریانهای حمل و نقل و خدمات رسانی تا دورافتاده ترین نقاط هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ، پس از  ارائه گزارش و خلاصه ای از عملکرد این اداره کل افزود : بنده بعنوان خادم راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، این ایام را به رانندگان امانت دارو سخت کوش کشور و همچنین راهداران پرتلاش و گمنام  که مسبب این خدمات پر افتخار هستند تبریک و تهنیت عرض می کنم و قدردان  تمامی دست اندرکاران  و فعالان  این حوزه هستم.

در ادامه  مراسم  نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت  : این ایام  بهانه ای برای دیده شدن این قشر زحمت کش است ، راهدارانی که در سخت ترین شرایط هم مشغول خدمت رسانی به مردم  هستند ، این خدمات برای کسی پوشیده نیست و مردم قدردان زحمات این قشر زحمتکش هستند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به افزایش نیازهای مردم و همچنین نیاز به گسترش جاده و حمل و نقل گفت : اکنون جاده ها همانند رگها و شریانهایی می مانند که خون را به تمام نقاط بدن می رساند و اگر این شراینها قطع شوند ، نقطه ای در بدن از کار افتاده و دیگر کار نمی کند، به همین شکل اگر زیر بناها و جاده های مواصلاتی و حمل و نقل نباشد ، پیشرفتی در کشور صورت نمی گیرد لذا راهها و حمل و نقل مایه حیاط اقتصاد ، سلامت ، علم و دانش و ... در هر کشور است.

امام جمعه بجنورد افزود : امروزه در مسیرها ، تسهیلات و امکانات رفاهی کنار جاده ای  مورد نیاز راننده ها و مسافران بوده و باید محل هایی جهت استراحت ، نمازخانه ، حمام و سرویس بهداشتی دیده شود ،  تا مسافرینی که مجبور هستند ، در این مکانها استراحت کرده و نیازهای آن‌ها رفع شود، لذا این نیازها از ضروریات است و اگر انجام گیرد مورد رضایت مندی مردم نسبت به سیستم و مجموعه قرار می‌گیرد.

 در پایان حجت الاسلام نوری ورود بخش خصوصی و خیرین را به حوزه راهداری و حمل و نقل از ضروریات دانست  و افزود : برای ورود خیرین باید دغدغه ایجاد کرد ، حتی گاها خیرین را باید با مجموعه  همراه کنیم تا از نزدیک مشکلات را ببینند و ذهن آنها درگیر مسئله شود و نیاز را احساس کنند ، به این شکل علاقمند می شوند تا مشکل را رفع کنند.