شناسهٔ خبر: 102569 - سرویس استان‌ها

همزمان با سراسر کشور؛

دونماز خانه بین راهی در استان کرمان افتتاح شدند

دونماز خانه بین راهی در استان کرمان افتتاح شدند دو نماز خانه بین راهی در محورهای کرمان - بافت و کرمان - راور همزمان با سراسر کشور از طريق ویدئو کنفرانس افتتاح شدند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( كرمان )، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام مهدی عرب پور دبیر ستاد اقامه نماز استان ، امام جمعه شهرستان بافت، مدیر کل و جمعی از مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، امام جمعه شهرستان بافت، نماینده سپاه پاسداران شهرستان بافت، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و....برگزار شد،حجت الاسلام عربپور دبیر اقامه نماز استان ضمن اظهار خوشنودی از ساخت دو باب نمازخانه شکیل و در خور شان مردم و مسافران بافت و راور گفت: یکی از ایده های خوب احداث نماز خانه ها در مجاورت راهدار خانه ها این است که راهداران در حفظ و نگهداری این مراکز عبادی اقدام می نمایند و این مهم باعث می شود علاوه بر امنیت آنها نظارت و پاکیزگی نماز خانه ها حفظ شود.

حجت الاسلام عرب پور رئیس ستاد اقامه نماز استان همچنین از ساخت نمازخانه بین راهی دیگری در استان تا قبل از سال خبر داد و گفت: سهمیه استان کرمان از نماز خانه های بین راهی در امسال سه نمازخانه است.

سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان نیز با بیان این مطلب که استان کرمان حدود ۱۳هزارو ۷۰۰ کیلومتر جاده دارد، گفت: امروز یک باب نمازخانه در مسیر کرمان-بافت در محل راهداخانه کفنوئیه و همچنین یک باب نمازخانه دیگر نیز در مجاورت راهدارخانه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گردنه ی خراسانی و در مسیر کرمان-راور و محل تردد زوار امام رضا(ع) از استان های کرمان و سیستان و بلوچستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

حاج سید علیخانی تصریح کرد: هر کدام از این نمازخانه ها ۱۱۰متر زیر بنا دارند و احداث آنها حدود 9 ماه به طول انجامیده و برای احداث هر نمازخانه حدود ۲۷میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هزینه شده است. گفتنی است همزمان در سراسر کشور ۲۰ نمازخانه افتتاح شد که دو باب از این تعداد نماز خانه در استان کرمان بود.