شناسهٔ خبر: 102587 - سرویس استان‌ها

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان قزوین:‌

۳۳۵ کلاه ایمنی بین راکبان موتور سیکلت در قزوین اهدا شد

اهدای کلاه ایمنی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری ۳۳۵ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سیکلت در استان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، ابراهیم شنوا گفت: طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت یکی از برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که هر سال با هدف ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسواران و کاهش آمار تلفات در موتورسواری اجرا می شود.

وی اضافه کرد:در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با برگزاری چند مراسم نمادین ۸۵کلاه ایمنی در بوئین زهرا، ۱۰۰عددکلاه در تاکستان و ۱۵۰عدد کلاه در روستاهای شهرستان قزوین توزیع شد.

شنوافلاح ادامه داد: با برگزاری این مراسم ها و اهدای کلاه ضمن آموزش هایی در خصوص تاثیر استفاده از کلاه، هشدارهای لازم در خصوص تبعات رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسوران ارائه می شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از راکبان موتورسیکلت خواست ضمن رعایت سرعت مجاز در هنگام تردد در جاده ها از حرکات نمایشی و مارپیچ نیز خودداری کنند.