شناسهٔ خبر: 102588 - سرویس استان‌ها

در ۹ ماه سال جاری صورت پذیرفت:

جابه جایی بیش از ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار نفر مسافر در استان مازندران

مازندران معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران گفت: در ۹ ماه سال جاری بیش از میلیون ۷۵۰ هزار مسافر در استان جا به جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( مازندران) علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۶۳۸ هزار و ۸۶۰ سفر انجام که در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ درصدی هستیم.

وی تصریح کرد : از این تعداد مسافر ۶۵۵هزار و ۴۴۲ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس  ۵۴۹ هزار و ۹۱۱ نفر با مینی بوس و یک میلیون ۵۴۹ هزار ۶۸۷ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

نصیری با بیان اینکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا ، بلیط مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود خاطرنشان کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت سلامت مسافر را از طریق ارسال کد ملی وی به سامانه سروا استعلام کنند.

وی افزود: از طریق کنترل سامانه سروا در ۹ ماه گذشته از صدور بلیط به ۲۴۶ نفر بیمار کرونایی جلوگیری شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فعالیت  ۲۰۹  شرکت مسافری در استان را یادآور شد و گفت: گشت های راهداری و ترابری به اتفاق نیروهای خدوم پلیس راه ، بطور مستمر از ناوگان های عمومی و شرکت های حمل و نقل مسافربری بازدید بعمل آورده و ایمنی سفر را کنترل می کنند. 

وی افزود: کلیه دستورالعمل های بهداشتی به شرکت های مسافربری ابلاغ شده و نظارت ویژه ای نیز بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان عمومی مسافری در حال انجام است.

 نصیری خاطر نشان ساخت : تعداد ۵ هزار و ۷۸۳دستگاه ناوگان مسافری و تعداد ۷هزار ۴۹۶  نفر راننده در بخش مسافر مازندران مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوط به تخلفات این بخش رسیدگی شود .