شناسهٔ خبر: 102606 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:‌

نام نویسی بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ بوشهری در طرح جهش تولید مسکن

رستمی -  راه و شهرسازی بوشهر.png مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تا کنون افزون بر ۲۰ هزار و ۶۱۳ نفر در استان در طرح جهش تولید مسکن نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( بوشهر)، فرزاد رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن تا ۱۵ دی تمدید شده است، گفت: تا امروز افزون بر ۲۰ هزار و ۶۱۳ نفر در استان بوشهر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه در برخی شهر‌ها ثبت‌نام آغاز نشده و با تامین زمین به مرور در این شهر‌ها نیز ثبت‌نام آغاز می‌شود، عنوان کرد: برای شهر‌های جدید که به لیست اضافه می‌شود تا دو ماه سایت باز است و امکان ثبت نام برای مردم آن شهر‌ها فراهم است.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر یادآور شد: امکان ثبت نام برای بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال سن فراهم شده است. همچنین معلولین جسمی بالای ۲۰ سال سن و بیماران خاص نیز با دریافت گواهی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌توانند در این سامانه نام نویسی کنند.

 وی درباره آخرین وضعیت راه آهن بوشهر – شیراز نیز گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفتی و در سفر رییس جمهور به استان فارس نیز ۲۰۰ میلیون یورو برای ساخت این خط ریلی مصوب شد.

 رستمی عنوان کرد: غیر از ارقام ذکر شده، بقیه اعتبار مورد نیاز برای این طرح در مجموع ۲ میلیارد دلار است که قرار است عسلویه نیز به این خط الحاق شود.

 وی عنوان کرد: در حال حاضر موضوع منابع مالی خط راه‌آهن بوشهر- عسلویه – شیراز، طرح تهاتر نفتی است که در حال پیگیری است. البته تهاتر نفتی پذیرفته شده، اما با توجه به اینکه تهاتر نفتی خارج از چارچوب قانون بودجه است باید روال قانونی آن سپری شود تا در قانون بودجه یا مصوبه سران قوا قرار بگیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان کرد: همزمان برای پیشبرد عملیات اجرایی این طرح با شماری پیمانکار که تمایل به تهاتر نفتی داشتند مذاکره شده تا با انعقاد تفاهمنامه کار‌ها بهتر پیش برود.

وی پیشرفت فیزیکی قطعه این خط راه آهن در استان بوشهر را ۲۴ درصد عنوان کرد.